lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

lördag igen.

Kategori: Helg.

 
 
tjugotredje februari'13
 

Imorse när jag vaknade började jag tänka på hösten 2012, den gick förbannat fort. Kändes kanske inte så när man var mitt inne i vetenskapsteori-kursen och senare kämpade hårt för att ta sig igenom Ritzers bok Sociologisk Teori men nu känns det istället som att jag knappt kommer ihåg vad som hände, att hösten verkligen flög förbi alldeles för fort...

Till skillnad från hösten känns det nu verkligen som att jag har en helt annan sinnesnärvaro, att jag vet vad jag gör, jag är medveten om vad som händer runt omkring mig och jag njuter av livet. Jag ser ljust på framtiden och ser fram emot den samtidigt som jag känner att jag kan leva mig själv utan att riktigt bry mig om vad andra kanske tycker. Jag känner att jag har styrkan att stå upp för mig själv och ta tag i saker som tidigare bara varit en bakomliggande oro eller längtan. Det känns fantastiskt bra gör det.
 
en av världens änglar, Miriam <3
 
 
Eftersom jag varit seg på att skriva sedan torsdag så får jag väl ta ikapp det nu.
I torsdags eftermiddag, efter mötet med PAmpers (tillträdande fadderi) om kommande Tackfest för PULS-aktiva, drog jag hem och slappade lite och kollade på film. Kände mig lite seg men ville verkligen piggna till inför kvällens stundande kravall.
Vid 19-tiden tog jag med mig drickat och gick till Jonas för att möta upp resten av PyttePiLS för lite gyckelträning innan alla andra var välkomna på förfest, riktigt roligt!
Förfesten senare blev även den väldigt lyckad, kom mycket folk från klassen, PiLS 12/13 och även några "gamla" kompisar från mitt föregående år på Maskinteknologsektionen. Blev en bra blandning på folk :D
Framåt 23:30 drog vi oss alla mot Kårallen och ahde därefter en fantastiskt rolig kväll med mycket musik, dans och festligheter. Hemåt gick jag inte förän efter Stad i ljus som traditionsenligt spelas som sista låt innan stängning ;)
 
Igår (fredag) vaknade jag, trots en viss känsla av bakfullhet, redan vid 08:40 tiden och såg då att Ellen, Stina och Fanny skulle träffas i skolan vid 09:30 och plugga så jag beslutade mig fast att ta mig dit då. Lyckades duscha, äta frukost och fixa iordning mig innan jag gick mot skolan 09:20, helt i tid. Stolt!
Vi pluggade och pratade sedan fram till 12 då de andra skulle och köra ett Underground-pass på Campushallen. VILL OCKSÅ TRÄNA!!! Men har fortfarande ganska starka känningar i halsen så vågar inte. Får ta det lugnt ett tag till...segt.
 
Vid 13-tiden pluggade jag in lurarna och gick till Eva för ännu ett gyckelmöte. Kan säga att jag var nog i piggast tillstånd av alla pyttar. Träningen gick bra och allt börjar verkligen låta bra och fastna!
 
Efter mötet gick jag till Ellen där hon och Stina slappt satt i soffan och kollade på Familjen Annorlunda...
Vi kollade klart på det, "Vad blir det för mat" och något annat program innan vi tog en promenad ner till stan för att kolla lite i affärer och handla middag. Blev en riktigt god potatis- och purjolökssoppa som vi lagade till nrä vi kom hem. TIll efterrätt gjorde vi lite pannkakor, mycket gott! :D
 
Vi satte oss sedan i soffan och halvssov, myste och hade varsin godispåse medan vi kollade på Lena Philipssons show och efter det, Skavlan. Jag tror torsdagens festligheter tog ut sin rätt för jag somnade och sov nog närmare en halvtimme innan vi gick hemåt. Mycket mysig kväll!
 
 
Nu ska jag läsa lite psykologi inför nästa veckas föreläsningar innan jag vid två-tiden hade tänkt vandra mot Stina för ytterligare lite studier och genomgång av tidigare föreläsningar. Känns rikigt bra och produktivt att redan nu, såhär 32 dagar innan tentan börjat repetera så "mycket" som vi gör :)
 
Ha en fin lördag!
Lev dig själv,
kram!
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: