lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

throwback(?)

Kategori: Helg.

 
sextonde mars'13
 

Igår kändes det mesta återställt efter veckans magsjuka. Tog mig till skolan vid 09:30-tiden och satte mig och plugga med Stina utanför HumSam. Kan väl erkänna att bådas fokus och energi inte var på topp igår, speciellt inte mig kanske(?)..
 
Vi gick i alla fall igenom 2 föreläsningar med alla anteckningar och det som berörs i kurslitteraruren. Känns stabilt att lägga upp studierna på det sättet. Får verkligen med alla teorier samtidigt som man diskuterar om allt och vad som är viktigt osv.
När vi vid 16t-snåret kände oss färdiga så tog jag bussen ner till stan medan Stina cyklade ner för att där möta upp Ellen, Janniqe, Sandra och Elin på Chocolat för en eftermiddagsfika. Riktigt mysigt!! Blev dock extremt mätt på den lilla brownie jag åt....konstigt.
 
Efter det åkte jag hem igen, åt lite fil med flingor innan jag landade i sängen för resten av kvällen. Vid 20-tiden började jag känna mig riktigt trött och vid 20:30 så borstade jag tänderna och gick och lade mig. Sedan var natten igång så att säga....vet inte hur många gånger jag vaknade, satt på toan 10-15 minuter innan jag gick och lade mig och somnade om. Detta pågick kanske en gång per timme fram till 01:30 nångång då gick sedan fick sova natten ut. När jag vaknade imorse var jag helt vätsketömd så törsten var ett faktum...
 
F*N...tänkte jag! Är magsjukan tillbaka!??
Efter att ha pratat med mamma och pappa tidigare idag ringde jag sjukvårdsupplysningen och de sa att det troligtvis bara är tarmen som fick sig en chock igår när jag började äta vanlig mat igen. Eftersom jag i övrigt känner mig bra och pigg så är magsjukan och det smittsamma inte kvar utan att fokus nu istället måste ligga på att långsamt och successivt få igång magen igen.
Därför blir dagens diet endast vätskeersättning och fil.....kul -.- haha!
 
Nu ska jag strax duscha och långsamt förbereda mig för kvällens Tackfest för PULS-aktiva 2012. Vi i PyttePiLS och PAmpers (kommande fadderiet) har fixat denna sittning åt de personer som var aktiva i sektionen förra året. Vi ska även gyckla ikväll och det vill jag ju inte missa!! :D
Ska försöka få i mig lite käk (läs: fil och vatten) innan jag åker ner till stan. Får tyvärr dock skippa kvällens eftersläpp på SjukHUsfesten på Nationernas Hus. Känns inte som en bra idé att festa till det på tom mage ;) Så ikväll blir det sömn!
 
Hoppas allt är bra med er!
Kram
 
 
The Perks of Being a Wallflower

Rekommenderar verkligen denna boken (har inte kommit så långt än dock)
men speciellt filmen. Jättemysig berättelse!
 
 
 
 
.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: