lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

lazy weekend.

Kategori: Helg.

 
sjuttonde till tjugonde maj'13
 

I fredags var det då dags för tenta i pedagogikkursen som vi hållt på med sedan slutet av mars/början av april. På förmiddagen var det väldigt bra väder så då bara slappade jag tillsammans med Ylva och hände lite med SM innan Stina kom över på lunch vid 12/13-tiden. Efter lunchen kom även Niklas förbi för en gemensam kopp kaffe innan det var dags att sätta sig på cykeln och trampa iväg mot Terra för att stänga in sig i några timmar.
 
Måste säga att det kändes helt okej, verkligen. Svarade på alla frågor och om jag förstått de rätt borde det räcka till i alla fall ett godkänt. Skulle ärligt talat bli förvånad om så inte är fallet.
 
Efter tentan cyklade vi till Amfi bredvid Kårallen och tog varsin eftertentaöl i det sköna sommarvädret :D Underbart skönt att bara släppa på alla spänningar och avnjuta en kall Heineken tillsammans med vänner!
 
livet asså.
 
Vid strax innan 18 var jag sedan tvungen att dra mig och gå hemåt för att byta om till PiLS-outfit och ta mig nåt att äta innan det var dags för fest! Riktigt kul kväll!! :D
 
 
I lördags var det liiiiiite svårare att ta sig upp ur sängen efter fredagens festligheter. Var dock tvungen att ta mig upp och rulla ner till stan på cykel för att möta upp Amanda vid tåget. Vet inte hur länge vi försökt få in en helg som passar för ett besök och nu äntligen blev det av!
 
Vi gick sedan hem till mig, gjorde lunch och tog sedan en promenad till affären för att handla lite middag, blev stekt halloumi, rotfrukter i ugnen och en god sallad. På kvällen var det sedan dags att dra på sig PiLS-stassen igen och gyckla på två ställen. Både Amanda och en kompis till Linda följde med som våra egna groupies när vi först gycklade i Gasquen på Baljans P-fest och senare i Vallamassivet för HU-studenter. Riktigt nöjd med prestationen måste jag säga, gick förbannat bra :D
 
Efter det gick vi hem och bytte om och tog varsin drink innan vi rullade ner till stan där vi mötte upp Ylva, och senare även Niklas, på Storans uteservering på Stora Torget. Där drack vi gott och pratade om livets alla nöjen innan vi gick vidare till NH och dansade lite innan vi trötta gick hemåt för att sova ;)
 
Igår, söndag, hade vi en riktig chill-dag! Vi gick upp strax innan 12 och åt då lite frukost och pratade innan vi gick till stan igen för att fika tillsammans med en av Amandas kompisar vid 15:30-tiden. Vi tog en kaffe på Linds Konditori och pratade. Efter det gick vi och handlade middag innan vi tog bussen hem där vi slängde oss i sängen och tittade på en skräckis, riktigt obehaglig. När rädslan lagt sig gjorde vi tacos till middag och efter det halvssov vi framför Tzatziki, vilken nostalgi! :D
 
 
Idag gick vi upp vid 06:20 och gjorde då bananpannkaka till frukost innan Amanda var tvungen att traska iväg till bussen för att ta tåget vid 08:10. Själv gjorde jag mig då iordning och drog till skolan för en introduktionsföreläsningen inför projektet som ska göras nu fram till sommaren. När föreläsningen var slut strax efter 09 så satte vi oss i gruppen och filade på ett syfte och lite frågeställningar som vi imorgon ska diskutera med vår handledare. Arbetet idag flöt på riktigt bra så är lediga nu resten av dagen. Ska se till att läsa lite och umgås med vänner. Får passa på när man har tiden ;)
Kan tyvärr inte träna än då jag fortfarande har känningar i halsen :( Börjar få ett riktigt sug efter att köra slut mig...men får vänta lite till. Hoppas innerligt att jag blir frisk inför Blodomloppet på torsdag som ska springas tillsammans med en tapper skara PiLSare ;)
 
 
 
dagens outfit.
 
tee - ASOS
jeans - ASOS
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

  • Richard säger:

    Jag har inte kommit ut än! Haha du kan inte skriva så hahaha

    2013-05-21 | 21:28:54

Kommentera inlägget här: