lev dig själv.

godkväll.

trettionde oktober'13

Tjenare!

Nu sitter man alltså här, kvällen innan tentan i arbetsrätt och bara väntar på att få den gjord. Har känts som vi pluggat till denna tentan huuuuuuur länge som helst och det har vi ju typ också. Insåg för några dagar sedan att vi har läst denna kursen sen 26 augusti(!!!)

Imorse vid 08-tiden hoppade Niklas in i hans bil och körde tillbaka till Göteborg efter att ha varit här och förgyllt min vardag sedan i söndags kväll. Igår kväll tittade vi på Disconnect, en riktigt bra film som föll mig i smaken. Kanske inte direkt kände igen mig i personerna i filmen men fick verkligen djupa känslor när jag tittade på den, en slags förståelse för hur de kände. Inte alltid man hamnar där när man tittar på en film :) mysigt!

Idag när våra vägar skiljdes åt så cyklade jag hem till Stina där vi, tillsammans med Fanny, åt frukost och började köra ett sista ryck inför tentan. Framåt lunch kom även Ellen över och vi gick igenom övningsuppgifter fram till 15-tiden. Då plockade vi ihop allting och jag och Stina cyklade hem till mig innan vi rullade vidare till Campushallen för ett pass Step Basic och sedan Core. Vissa rörelser var förbannat svåra men svetten rann som aldrig förr ;) riktigt bra pass båda två!

Imorgon är det som tidigare nämnt tenta klockan 08:00. Ska se till att inte gå upp för sent, äta en rejäl frukost och lyssna på peppande musik för att komma i rätt mode för 5 timmar stillasittande och extrem skrivkramp...
Tänkte dra igång en film nu, blir troligtvis Fast&Furious 6, och bara chilla! :)

Wish me luck tomorrow!

Kram.

Niklas <3

lyxstudier.

tjugoåttonde oktober'13

espresso house studies.

Tjena!
Igår kväll kom Niklas hit från Göteborg, riktigt mysigt :)
Idag ställdes väckarklockan på 07:00 men det blev inte att vi gick upp förrän 08:20-tiden för att duscha, äta lite frukost och sedan bege oss ner mot Espresso House i stan för plugga tillsammans med Stina, senare även Fanny. Vi satt på fiket ändå från 10:00-16:20 då vi bestämde oss för att NU var vi klara för dagen :)

Eftersom stormen är påväg hade det börjat ösregna!! Vi tog bussen hem och åkte sedan med Niklas bil ut till ICA Maxi för att handla middag så nu blir det middag och film!

Imorgon blir det plugg hos mig :)

Puss på er! :)

söndag.

tjugosjunde oktober'13

lördagsmiddagen.

God morgon!
Idag vaknade jag 08:20 och kände mig faktiskt rätt pigg, trots rödvinet som avnjöts igår.
Strax innan 17 igår kom Stina hit igen efter att ha vaktat på högskoleprovet. Då tog vi båda en promenad till Hemköp i Ryd och inhandlade kvällen middag som blev fläskfilépanna med kantareller, potatisgratäng och sallad. Till dessert hade vi en citronkladdkaka med SIA Vaniljglass! Måste säga att det blev gudomligt gott, bra lagat Stina!! Tyvärr så kunde jag själv inte vara med och laga maten för igår vid 19-tiden gycklade PiLS på HG. Var ett riktigt taggat lärargäng som hade en sittning med temat Drag, Kinky & Glamour, ni kan ju tänka er hur de såg ut ;)

När gycklet var sjunget cyklade jag hem och möts av mat och oerhört trevligt sällskap. Hela kvällen satt vi med glaset i handen och pratade om allt från livets alla problem till Pixars kortfilmer, riktigt trevligt :)

Nu ska jag äta lite frukost framför Nyhetsmorgon innan jag har tvättid. Senare kommer även Elin och Stina över för lite söndagsstudier innan Niklas kommer hit ikväll <3

Ha en fin söndag!

lördag.

tjugosjätte oktober'13

God förmiddag!

Idag när jag vaknade runt 10-tiden hade jag verkligen inte konstig känsla inombords. Vet inte om det var på grund av drömmen jag drömde, där jag, Stina och Elin flydde i panik från massa rasande hus eller om det var för att jag inte riktigt hade någon plan över dagen som väntade. Jag gick i alla fall upp, efter cirka 30 minuter snooze, och tog en 6 kilometersrunda i skogen. Visst var det skönt att komma ut och röra lite på sig men samtidigt, nu efteråt, kommer jag knappt ens ihåg rundan, var liksom inte riktigt närvarande i stunden.

När jag kom hem igen så duschade jag, käkade två äggmackor till frukost och fastnade framför resprisen av Idol från igår. Missade ju programmet eftersom vi hade PiLS-möte och gycklade igår kväll. Måste säga att Erik är den absolut, utan tvekan, bästa tävlande i årets upplaga. Så outstanding <3 När det var slut packade jag väskan men pluggrejor för att cykla ner på stan. Väl där köpte jag lite vin inför min och Stinas middag ikväll och hade väl tanken att jag skulle sätta mig på ett mysigt fik, plugga och ha en allmän skön lördag. Hade dock inte alls i tanken att det är löningshelg och att stan verkligen var ett enda stort kaos. Så med alla människor fladdrandes förbi framför ögonen bestämde jag mig för att cykla hemåt igen. Påväg hem smsade Stina som kom förbi då hon hade paus i sitt jobb som salsvakt för högskoleprovet. Jag drack lite kaffe och hon passade på att äta lunch.

Nu sitter jag här igen, i min lägenhet och undrar vad jag ska göra av resten av dagen, eller i alla fall de 2,5 timme det är kvar innan Stina kommer hit igen. Har verkligen ingen studiemotivation över huvud taget idag. Känns som jag har koll på arbetsrätten och därför känns det på något sätt som ett "onödigt" tidsfördriv att sitta och tvinga sig gå igenom allt igen. Vet att det säkert kan vara bra för att få extra koll på det men kan verkligen inte få mig dit idag. Antar att det bara är att låta det vara och försöka hitta motivation till imorgon och resten av veckan istället. Tentan är på torsdag nästa vecka så det är ju faktiskt ett tag kvar.

Ha en fin lördag allihop <3
Kram

tjugotredje.

tjugotredje oktober'13

Dr Martens.

Idag när jag vaknade av att väckarklockan drog igång fattade jag verkligen inte att det var morgon. Kändes som natten bara flög iväg trots att jag somnade rätt tidigt. Kvällen innan hade jag bestämt mig för att en gång för alla ta tag i att lämna in min cykel för reparation så det var bara att gå upp, dra på sig kläderna och gå iväg till cykelverkstaden i Valla. Gick sedan hem igen, gjorde frukost och väntade framför Nyhetsmorgon på att Stina skulle komma över för lite plugg.

Senare på dagen anslöt även Fanny innan vi alla drog oss mot skolan vid 15-tiden för en frågestund inför tentan som är nästa torsdag. Måste säga att det känns riktigt bra, känns som jag har koll på det där nu!

Vid 17:20 hade jag och Stina bokat in oss på Bodyvive på Campushallen. Måste säga att jag var lite skeptisk innan då vi hade kollat upp vad det innebar på YouTube. På videon var det bollar, dans, styrka och kondition....lustig kombo(?) Blev dock oerhört positivt överraskad!
Det var både jobbigt, roligt och peppande och lite skratt trängde sig in emellan all fysisk ansträngning.

Nu på kvällen blev det mannagrynsgröt och leverpastejsmacka till middag framför filmen The Internship :D Riktigt rolig!

Godnatt!

regn.

tjugoandra oktober'13

God morgon!
Idag ösregnar det utanför fönstret och det blir en dag fylld med arbetsrätt tillsammans med Stina och Fanny. I eftermiddag är det även bodypump inplanerat i schemat, hoppas på mindre träningsvärk än senast.

Vill tillbaka till Göteborg.

sorg & lycka.

tjugoförsta oktober'13

I torsdags eftermiddag hoppade jag på bussen från Linköping till Göteborg för att spendera en helg hemma på västkusten. Bussresan flöt på utan problem och de fyra timmarna till Göteborg spenderades med film (Identity Thief och The East) och lösgodis! Riktigt mysigt med mörker och höstrusk utanför fönstret. När jag väl kom fram blev jag upphämtad på Centralen av mamma och brorsan och vi åkte hem till Lerum. Väl där väntade pappa, Hugo och farmor :D Riktigt mysigt att få träffa alla <3

När vi alla vaknade på fredagen åt vi härlig helgfrukost innan det var dags att sätta på sig kostymen, den vita slipsen och förbereda sig på en tung dag. Klockan 14:00 påbörjades begravningsceremonin i Örgryte Gamla Kyrka för min älskade mormor. Kan fortfarande inte förstå att jag aldrig mer kommer prata med henne. Begravningen var så klart väldigt tung men samtidigt oerhört fin. Det tragiska som hänt kunde i alla fall inte sluta bättre än vad det gjorde. Vila i frid <3

Resten av fredagen spenderades med familj och släkt hemma i Lerum. Vi åt och drack gott och bara såg till att få lite kvalitetstid tillsammans. Riktigt mysigt!

Även lördagen började med ett uppdukat frukostbord innan jag följde med in till stan och hjälpte till att tömma och städa ut mormors äldreboenderum. När det var klart kramade jag familjen hejdå och gick mot stan för att möta upp Peter, Linda och Lovisa för en reunionfika på Espresso House i Nordstan. Trots att man är ifrån varandra så pass långa stunder känns det aldrig konstigt att träffa alla igen och det är först då man märker hur mycket alla betyder och hur fina vänner man har <3 Älskar er!

Vid 17-tiden mötte jag upp Niklas med vänner och följde med de för lite middag innan vi åkte hem till Niklas. Väl där tog vi en dusch och gjorde oss iordning för utgång. Vid 20-tiden tog vi vagnen till Linnéa och hennes lägenhet i Bellevue där vi skulle förfesta lite. Väl där samlades jag, Niklas och hans kompis Christian, Linnéa, Linda och Patrik :D Oerhört kul att träffa alla igen :D Hade verkligen roligaste utekvällen på VÄLDIGT länge när vi senare på kvällen drog in till Excet där vi dansade fram till 04:30-snåret :D

Igår, söndag, vaknade vi (jag och Niklas) inte förrän 16-tiden :O SJUKT! Resten av dagen blev verkligen en slappardag framför TVn med film <3 skönt!

Idag var tanken att jag skulle åka 09:35-tåget mot Katrineholm och vidare till Linköping. Vi gick mot spårvagnen i god tid för att vara inne i stan cirka 09:20. Dock kom inte den spårvagnen vi tänkt ta så vi fick ta nästa, halvvägs in till stan stannar den och säger att resan ej kommer fortsätta (börjar bli bråttom!!). Vi blir omplacerade till en buss som endast går till Gamlestadstorget där tanken är att vi ska på en spårvagn. Väl på vagnen kör den och tvärstannar efter 10 meter(!!!!) Alla blir tvungna att gå av och gå på spåren tillbaka och vänta på ytterligare en vagn. Allt detta i ösregn….

När vagnen väl kommer kör den faktiskt hela vägen in till Drottningtorget och vi kan gå in på Centralen bara sisådär 45 minuter sent… missade såklart tåget.

Vi går till Västtrafik för att få hjälp och hon som jobbar bakom disken blir oerhört upprörd när jag säger att jag missat mitt tåg till Linköping på grund av de. Svaret man fick var: ”Är det min spårvagn?? Ser det ut som att det är jag som kör och att det är mitt fel!??” Svarade då att självklart är det inte denna lilla snälla flickas fel men att hon är den som just i stunden representerar företaget och att det är därför jag är upprörd. Hon fattade inte….(idioti...).

Nu sitter jag i alla fall på tåget som avgick 11:40 efter att ha fyllt i en resegarantirapport och tagit en mysig fika med Niklas på Condeco i stan. Trots alla missöden nu sista dagen lämnar jag Göteborg för denna gången med oerhört fina minnen fyllda med både sorg och lycka. Saknar staden redan <3

Vi ses snart igen, Göteborg!

god morgon.

sextonde oktober'13

God morgon!
Idag när jag vaknade kände jag mig verkligen pigg trots att jag vaknade mitt i natten nån gång av en mardröm. Lite sämre var det igår morse när jag slängdes ur sömnen med en puls på 300 eller nåt, sjukt hur kroppen kan sterssa upp sig genom endast drömmar. Man ligger ju faktiskt och sussar sött under ett täcke....

Men men, strax kommer Stina över på frukost. Har tänkt plugga lite och sedan möta upp Fanny köra Core i 25 minuter vid 11:40 innan vi sätter oss på spinningcyklarna i 45 minuter kl 11:15. Måste säga att jag är pepp! (Nu i alla fall)

Efter det blir det väl lunch innan ännu mer studier fram till 17:15 då det är schemalgt en studiestuga i arbetsrätt tillsammans med affärsjurister som är snälla nog att hjälpa oss små vilsa personalvetare i paragrafjungeln ;)

Ha en fin onsdag!

helgen.

trettonde oktober'13

Söndaaaaag!
I tre dagar nu har det varit massa festligheter och aktiviteter eftersom Le Mans 2013 gått av stapeln. I torsdags kväll var det fulsittning i Baljan följt av kravall på Kårallen, riktigt kul! I fredags tog jag det lite lugnare och valde att köra en nykter kväll. Kvällen började med baninvigning på Blå Havet (öppen yta på campus) där Ylva trampade hem en riktigt bra tid inför lördagens tävlingar. Vi tog oss sedan utåt mot Skytte-C (stuga i skogen) för en lagfest :)

Gårdagen började att vi i PiLS samlades hos mig klockan 07:00 för att förbereda oss för tävlingen. Vi gick upp till Blå Havet vid 08:30-tiden för frukost och peppade sedan igång oss för att trampa! Vid 10 började tävlingen och alla 32 lag kämpade om att ta sig vidare till 16-delsfinal. Tyvärr gick det inte hela vägen för oss och vi slogs ut i första mötet. Trots detta är vi väldigt nöjda för vi hade vi trots allt VÄLDIGT roligt :D haha

dressat.

Efter tävlingen drog jag och Linda hem till henne, körde en liten bakisdag (pizza) innan vi började göra oss iordning för kvällens finsittning. Hela gänget samlades hos Linda innan vi tillsammans cyklade mot Kårallen och stora matsalen :) Väl där möttes vi av fint dukade långbord med vita dukar och mängder av finklädda studenter. Sittningen drog igång strax efter 19-snåret och direkt efter förrätten så var det dags för oss att gyckla :D Gick riktigt bra och vi fick många fina kommentarer efteråt!

Efter sittningens slut cyklade jag hem, svidade om till mer Kårallen-vänliga kläder innan jag hoppade på cykeln igen för att möta upp resten för förfest. Efter att ha landat hos Linda en stund drog vi till en större förfest i Ryd, sjukt mycket folk!! Haha

Panda da Panda.

Strax innan 00 drog vi alla till Kårallen där vi sedan dansade, minglade och hade en fantastisk kväll. Kvällen förgylldes av att Panda da Panda spelade på stora dansgolvet och han levererade verkligen :D

Det var en riktigt fin helg :)
Kram!

cheers.

tionde oktober'13

PiLS-Weekend

God morgon!
Idag börjar som tidigare nämnt Le Mans 2013. En eminent trampbilstävling som går av stapeln på lördag förmiddag. Men först är det sittning ikväll med efterföljande fest på Kårallen. Imorgon är det en lagaktivitet och lagfest ute i en stuga i skogen och efter tävlingen på lördag vankas det finsittning (vilken vi även ska gyckla på) och eftersläpp på Kårallen :) Det är bara att tagga till!

Idag klockan 11 är det PiLS-möte följt av biljettsläppet till vår Herr- och Damsittning som vi anordnar på Platens Bar den 18 oktober. Hoppas det vill komma mycket folk ;) haha

Nu ska jag äta frukost innan Ylva kommer över på lite plugg innan vi släpper allt vad heter arbetsrätt inför helgens festligheter :D ha en fin dag!

Cheers to the freakin' weekend
I drink to that, yeah yeah
Oh let the Jameson sink in
Don't let the bastards get ya down
Turn it around with another round
There's a party at the bar everybody put your glasses up and I drink to that
I drink to that.

hädanefter.

nionde oktober'13

God morgon!
Idag är det onsdag och halva veckan har redan gått. Känns verkligen sjukt hur fort tiden går och det är snart (en dryg vecka) dags att åka hem till Göteborg igen. Men först är det denna helgen dags för Le Mans 2013. En tredagarsfest som maskinprogrammets festeri anordnar med start imorgon. Ska bli kul :)

Ifrån första början var jag säker
Jag kan göra vad som helst för dig i världen
Det har aldrig varit mer uppenbart, sen den dagen är det du och jag
Jag ska sluta åka taxi utan skyltar
Sluta leta efter kaos eller fylla
Jag ska lägga mig i tid för dig
Börja gå i terapi för dig

Ska vara bra för dig

Jag vill inte glömma hur det kändes
Men jag orkar inte minnas allt som hände
Allt jag gjorde innan vi blev två
Jobbar jag för att bli bättre på
Vad du än kan tänkas göra som är dåligt
Kan det aldrig vara oförlåtligt
Du kan skrika eller hata mig
Tänker ändå alltid välja dig

Ska vara bra för dig

Vi var stökiga och stöddiga
Jag var nästan inte dödlig
Alla andra var så prydliga
Jag kommer kanske se tillbaks nån dag
När allt det är förlåtet

så fin låt <3
kram.

october weekend.

sjunde oktober'13

bullbak med Stina och Niklas.

Då var det måndag igen och jag kan med stor glädje tänka tillbaka på helgen som varit, den var riktigt fin!
Den började i fredags morse med att jag cyklade ner till stan och mötte upp Niklas, som kom med bussen från Göteborg, på resecentrum. Vi gick in till stan, tog en fika/lunch på Espresso House och gjorde sedan lite ärenden innan vi mötte upp Stina. Alla tre gick sedan till Hemköp och köpte ingredienser för att kunna baka bullar, det var ju trots allt Kanelbullens Dag!

Väl hemma hos Stina satte bullbaket igång och resultatet blev förvånansvärt bra trots att det såg, på utseendefronten, lite mörkt ut ett tag vid själva utbakningen. Nu i efterhand kan jag väl medge att det kanske blev liiiiite väl mycket mandelmassa i men vad gör väl det, det är ju gott! :D

Senare på eftermiddagen fick vi skjuts hem till mig av Stina och när vi väl var hemma så satte vi igång att laga middag. Kvällen till ära lagades ungsstekt fläskfilé med potatisgratäng och Jensens favoritsås, SÅ GOTT :D
Vi kollade sedan Idol och hade en allmänt riktigt mysig kväll.

På lördagen vaknade vi rätt sent, klockan var väl närmare 11:30 om jag minns rätt. RIKTIGT skönt att få sova ut lite, kändes som jag behövde det efter veckan som gått. Resten av lördagen var rätt seg med film innan jag skulle iväg och jobba på en sittning tillsammans med PiLS. Under tiden stannade Niklas hemma och gjorde väl det bästa för att underhålla sig själv. Vi var färdigjobbade strax efter 21 så då blev det att springa hem, svida om till kvällens Sensation White-outfit och dra iväg på förfest hos Joel i huset bredvid.

Jag, Ylva och Niklas.

Resten av lördagskvällen spenderades festandes på Kårallen på Jur6 evenemang Sensation White. Var riktigt bra drag och kvällen bara flög förbi bland alla vitklädda människor :D

Sensation White.

Söndagen började runt 14-tiden då vi långsamt vaknade upp, var lite trötta efter lördagens bravader om man säger så. Kan säga att resten av dagen gjordes det inte många knop heller, inte förän vi vid 17-tiden gick mot Ylva för att ha gyckelträning. Den drog ut lite på tiden så var inte påväg hemåt förän vid 20:15-tiden igen. Då gjorde vi lite middag innan vi drog på en film, Olympus has fallen, vilken var riktigt bra!

Imorse ringde klockan 06:30 och det var bara att gå upp för att ta sig till föreläsningen vid 08:15. Fick tyvärr, och lite ledsamt, säga hejdå till Niklas som nu skulle åka hem med sin pappa som var påväg från Stockholm till Göteborg.

Sammanfattningsvis kan jag bara säga att det var en riktigt fin helg <3

tyst.

tredje oktober'13

God morgon!
Gårdagens natt var ju inte jättebra om man säger så, kunde inte riktigt somna om ordentligt efter att pulsen bara sprang iväg. Inatt var däremot bättre, kunde somna lätt och sov riktigt tungt hela natten. Igår annars var jag i skolan mellan 08-12 och sedan gick jag och Stina hem till mig, käkade lunch, pluggade i drygt 2,5 och cyklade sedan hem till henne för att packa upp lite mer prylar och ställa iordning saker och ting. Vid 17-tiden drog vi ut till Tornby och gjorde lite ärenden, åt 19-kronorsmiddag på IKEA och handlade lite mat, mysigt :)

Har märkt lite att jag har svårt att fokusera på senaste tiden och förstår fortfarande inte vad alla mina tankar om allt kommer från, går runt och oroar mig för saker som jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är. Måste säga att det är lite jobbigt...

Är däremot riktigt sugen och ser fram emot PiLS-Puben på O'Learys ikväll kl 18:00! Kommer bli fiiiiint :)

Kram!

what a night.

andra oktober'13

ANTI NIGHTMARES.

God morgon!
Inatt vaknade jag till lite runt 23:50-tiden och kände att det var något som var fel. Kudden som jag hade kramat när jag somnade var helt plötsligt något stort, svart och hårigt!!! Tror aldrig jag varit så snabb upp ur sängen och jag sprang till lampan vid köksbänken så fort jag kunde. Och såklart....det låg bara kvar en brun kudde i sängen!

Fattar inte varför jag drömmer sådana här mardrömmar när jag vaknar och pulsen drar iväg så sjukt snabbt. Inatt tog det säkert runt 20 minuter att över huvud taget kunna slappna av och somna om. Har fått sådana här drömmar en tid nu, dock MYCKET mer lindriga, där jag bara har vaknat och sedan tänt lampan och somnat om...

Nu är jag vaken i alla fall, och resten av natten sov jag riktigt gott! Drömde om att jag åkte till varmare breddgrader och bara levde livet, var riktigt skönt ;) haha
Kaffe och äggmacka står på menyn nu innan jag ska dra till skolan och läsa! Ha en fin onsdag :)