lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

lördag.

Kategori: Allmänt

 
tjugosjätte oktober'13
 
 
God förmiddag!
 
Idag när jag vaknade runt 10-tiden hade jag verkligen inte konstig känsla inombords. Vet inte om det var på grund av drömmen jag drömde, där jag, Stina och Elin flydde i panik från massa rasande hus eller om det var för att jag inte riktigt hade någon plan över dagen som väntade. Jag gick i alla fall upp, efter cirka 30 minuter snooze, och tog en 6 kilometersrunda i skogen. Visst var det skönt att komma ut och röra lite på sig men samtidigt, nu efteråt, kommer jag knappt ens ihåg rundan, var liksom inte riktigt närvarande i stunden.
 
När jag kom hem igen så duschade jag, käkade två äggmackor till frukost och fastnade framför resprisen av Idol från igår. Missade ju programmet eftersom vi hade PiLS-möte och gycklade igår kväll. Måste säga att Erik är den absolut, utan tvekan, bästa tävlande i årets upplaga. Så outstanding <3 När det var slut packade jag väskan men pluggrejor för att cykla ner på stan. Väl där köpte jag lite vin inför min och Stinas middag ikväll och hade väl tanken att jag skulle sätta mig på ett mysigt fik, plugga och ha en allmän skön lördag. Hade dock inte alls i tanken att det är löningshelg och att stan verkligen var ett enda stort kaos. Så med alla människor fladdrandes förbi framför ögonen bestämde jag mig för att cykla hemåt igen. Påväg hem smsade Stina som kom förbi då hon hade paus i sitt jobb som salsvakt för högskoleprovet. Jag drack lite kaffe och hon passade på att äta lunch.
 
Nu sitter jag här igen, i min lägenhet och undrar vad jag ska göra av resten av dagen, eller i alla fall de 2,5 timme det är kvar innan Stina kommer hit igen. Har verkligen ingen studiemotivation över huvud taget idag. Känns som jag har koll på arbetsrätten och därför känns det på något sätt som ett "onödigt" tidsfördriv att sitta och tvinga sig gå igenom allt igen. Vet att det säkert kan vara bra för att få extra koll på det men kan verkligen inte få mig dit idag. Antar att det bara är att låta det vara och försöka hitta motivation till imorgon och resten av veckan istället. Tentan är på torsdag nästa vecka så det är ju faktiskt ett tag kvar.
 
 
Ha en fin lördag allihop <3
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 

Kommentarer

  • Ann-Che säger:

    Jag har tusen tips om vad du kan göra med "tomma" timmar... fast alla är tråkiga: städa, tvätta, sortera kläder, göra matlådor ... fast skönast är nog att slappa en stund. Kram på dig

    2013-10-26 | 18:10:41

Kommentera inlägget här: