lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

sorg & lycka.

Kategori: Allmänt

 
tjugoförsta oktober'13
 

I torsdags eftermiddag hoppade jag på bussen från Linköping till Göteborg för att spendera en helg hemma på västkusten. Bussresan flöt på utan problem och de fyra timmarna till Göteborg spenderades med film (Identity Thief och The East) och lösgodis! Riktigt mysigt med mörker och höstrusk utanför fönstret. När jag väl kom fram blev jag upphämtad på Centralen av mamma och brorsan och vi åkte hem till Lerum. Väl där väntade pappa, Hugo och farmor :D Riktigt mysigt att få träffa alla <3

När vi alla vaknade på fredagen åt vi härlig helgfrukost innan det var dags att sätta på sig kostymen, den vita slipsen och förbereda sig på en tung dag. Klockan 14:00 påbörjades begravningsceremonin i Örgryte Gamla Kyrka för min älskade mormor. Kan fortfarande inte förstå att jag aldrig mer kommer prata med henne. Begravningen var så klart väldigt tung men samtidigt oerhört fin. Det tragiska som hänt kunde i alla fall inte sluta bättre än vad det gjorde. Vila i frid <3

Resten av fredagen spenderades med familj och släkt hemma i Lerum. Vi åt och drack gott och bara såg till att få lite kvalitetstid tillsammans. Riktigt mysigt!

 

  

Även lördagen började med ett uppdukat frukostbord innan jag följde med in till stan och hjälpte till att tömma och städa ut mormors äldreboenderum. När det var klart kramade jag familjen hejdå och gick mot stan för att möta upp Peter, Linda och Lovisa för en reunionfika på Espresso House i Nordstan. Trots att man är ifrån varandra så pass långa stunder känns det aldrig konstigt att träffa alla igen och det är först då man märker hur mycket alla betyder och hur fina vänner man har <3 Älskar er!

 

Vid 17-tiden mötte jag upp Niklas med vänner och följde med de för lite middag innan vi åkte hem till Niklas. Väl där tog vi en dusch och gjorde oss iordning för utgång. Vid 20-tiden tog vi vagnen till Linnéa och hennes lägenhet i Bellevue där vi skulle förfesta lite. Väl där samlades jag, Niklas och hans kompis Christian, Linnéa, Linda och Patrik :D Oerhört kul att träffa alla igen :D Hade verkligen roligaste utekvällen på VÄLDIGT länge när vi senare på kvällen drog in till Excet där vi dansade fram till 04:30-snåret :D

 

 

 

Igår, söndag, vaknade vi (jag och Niklas) inte förrän 16-tiden :O SJUKT! Resten av dagen blev verkligen en slappardag framför TVn med film <3 skönt!

 

Idag var tanken att jag skulle åka 09:35-tåget mot Katrineholm och vidare till Linköping. Vi gick mot spårvagnen i god tid för att vara inne i stan cirka 09:20. Dock kom inte den spårvagnen vi tänkt ta så vi fick ta nästa, halvvägs in till stan stannar den och säger att resan ej kommer fortsätta (börjar bli bråttom!!). Vi blir omplacerade till en buss som endast går till Gamlestadstorget där tanken är att vi ska på en spårvagn. Väl på vagnen kör den och tvärstannar efter 10 meter(!!!!) Alla blir tvungna att gå av och gå på spåren tillbaka och vänta på ytterligare en vagn. Allt detta i ösregn….

 

När vagnen väl kommer kör den faktiskt hela vägen in till Drottningtorget och vi kan gå in på Centralen bara sisådär 45 minuter sent… missade såklart tåget.

Vi går till Västtrafik för att få hjälp och hon som jobbar bakom disken blir oerhört upprörd när jag säger att jag missat mitt tåg till Linköping på grund av de. Svaret man fick var: ”Är det min spårvagn?? Ser det ut som att det är jag som kör och att det är mitt fel!??” Svarade då att självklart är det inte denna lilla snälla flickas fel men att hon är den som just i stunden representerar företaget och att det är därför jag är upprörd. Hon fattade inte….(idioti...).

Nu sitter jag i alla fall på tåget som avgick 11:40 efter att ha fyllt i en resegarantirapport och tagit en mysig fika med Niklas på Condeco i stan. Trots alla missöden nu sista dagen lämnar jag Göteborg för denna gången med oerhört fina minnen fyllda med både sorg och lycka. Saknar staden redan <3

 

 

 

Vi ses snart igen, Göteborg!

Kram :)

 

 

 

 

 

 

 

.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: