lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

october weekend.

Kategori: Allmänt

 
sjunde oktober'13
 
bullbak med Stina och Niklas.
 

Då var det måndag igen och jag kan med stor glädje tänka tillbaka på helgen som varit, den var riktigt fin!
Den började i fredags morse med att jag cyklade ner till stan och mötte upp Niklas, som kom med bussen från Göteborg, på resecentrum. Vi gick in till stan, tog en fika/lunch på Espresso House och gjorde sedan lite ärenden innan vi mötte upp Stina. Alla tre gick sedan till Hemköp och köpte ingredienser för att kunna baka bullar, det var ju trots allt Kanelbullens Dag!
 
Väl hemma hos Stina satte bullbaket igång och resultatet blev förvånansvärt bra trots att det såg, på utseendefronten, lite mörkt ut ett tag vid själva utbakningen. Nu i efterhand kan jag väl medge att det kanske blev liiiiite väl mycket mandelmassa i men vad gör väl det, det är ju gott! :D
 
Senare på eftermiddagen fick vi skjuts hem till mig av Stina och när vi väl var hemma så satte vi igång att laga middag. Kvällen till ära lagades ungsstekt fläskfilé med potatisgratäng och Jensens favoritsås, SÅ GOTT :D
Vi kollade sedan Idol och hade en allmänt riktigt mysig kväll.
 
På lördagen vaknade vi rätt sent, klockan var väl närmare 11:30 om jag minns rätt. RIKTIGT skönt att få sova ut lite, kändes som jag behövde det efter veckan som gått. Resten av lördagen var rätt seg med film innan jag skulle iväg och jobba på en sittning tillsammans med PiLS. Under tiden stannade Niklas hemma och gjorde väl det bästa för att underhålla sig själv. Vi var färdigjobbade strax efter 21 så då blev det att springa hem, svida om till kvällens Sensation White-outfit och dra iväg på förfest hos Joel i huset bredvid. 
 
Jag, Ylva och Niklas.

Resten av lördagskvällen spenderades festandes på Kårallen på Jur6 evenemang Sensation White. Var riktigt bra drag och kvällen bara flög förbi bland alla vitklädda människor :D
 
Sensation White.
 

Söndagen började runt 14-tiden då vi långsamt vaknade upp, var lite trötta efter lördagens bravader om man säger så. Kan säga att resten av dagen gjordes det inte många knop heller, inte förän vi vid 17-tiden gick mot Ylva för att ha gyckelträning. Den drog ut lite på tiden så var inte påväg hemåt förän vid 20:15-tiden igen. Då gjorde vi lite middag innan vi drog på en film, Olympus has fallen, vilken var riktigt bra!
 
Imorse ringde klockan 06:30 och det var bara att gå upp för att ta sig till föreläsningen vid 08:15. Fick tyvärr, och lite ledsamt, säga hejdå till Niklas som nu skulle åka hem med sin pappa som var påväg från Stockholm till Göteborg.
 
Sammanfattningsvis kan jag bara säga att det var en riktigt fin helg <3
 
Kram.
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ditt nya ragg eller barnbarn? :)

    2013-10-07 | 21:07:13

Kommentera inlägget här: