lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

schlaget.

Kategori: Allmänt

 
första december'13
morgonpromenad.
 

God morgon!
Idag vaknade jag till sådär strax efter 10 och kände då att jag inte riktigt kunde ligga kvar i sängen. Solen sken utanför fönstret så jag bestämde mig för att lämna min tungt sovande pojkvän i sängen ett tag för att ta en morgonpromenad och lämna tillbaka en cykel jag lånat från Miriam igår. Var väldigt skönt att komma ut och bara gå en stund i den friska luften efter gårdagens festligheter på Nationernas Hus (mer om kvällen snart!).
 
I fredags kom Niklas hit med bussen från Göteborg och då tog vi en vända på stan innan vi mötte upp Stina för en riktigt mysig kaffe på Babettes nere i stan. Vi satt och pratade om allt mellan himmel och jord innan vi var tvugna att bege oss hemåt. När vi väl var hemma testade Niklas på PiLS-kläderna och vi började sedan gå mot Eva där vi i PiLS skulle samlas för lite uppsjunging innan ett gyckel på en sittning på Flamman. 
 
Strax efter åtta var vi hemma igen och då snorde vi ihop en pasta med svamp- och ostsås innan vi sjönk ner framför Idol-semifinalen. Tyvärr åkte ju Erik Rapp ut...men det kanske bara är bra så att han slipper lite av Idol-stämpeln ;)
 
Igår, lördag, var det då äntligen dags, dagen som vi i PiLS väntat på och längtat efter så länge. Det var dags för årets upplaga av Schlaget! För er som inte vet är Schlaget en tävling i gyckel. Alla lag skriver ett specialgjort gyckelmedley som sedan framförs inför ett fullsatt Kårallen (kårhuset). Publiken får sedan rösta om vilket gyckel som var bäst och VI VANN :D :D :D 
Vi kan knappt uttrycka oss nog hur glada vi är att få ta hem segern detta året. Motståndet var oerhört stort och vi kämpade och sjöng för kung och fosterland för att vinna. TACK till alla som röstade <3
 
Festen fortsatte sedan hela dagen med förfest hos Johanna, finsittning på NH med alla lag, mellanfest hos Johanna i Sskål (sjuksköterskefesteriet) och vidare natten lång på NH. En dag jag aldrig kommer glömma <3
Älskar er PiLS <3
 
PiLS 13/14
Vinnare av Schlaget 2013
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: