lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

tjugohundratretton.

Kategori: Allmänt

 
31 december'13
 
 
 

Året tjugohundratretton har passerat, och man kan väl inte säga annat än att det har varit ett väldigt händelserikt år. Ett år som både kommer gå till historien för roliga upplevelser och en underbar pojkvän, men även ett år då jag än en gång försökt reda ut vem Mathias Sabel egentligen är.
 
Året började med att jag, tillsammans med nio andra fantastiska personer blev invalda till PiLS och vi satte tidigt igång med arbetet att föra fanan vidare. Det diskuterades mycket, det festades en hel del och vi lärde verkligen känna varandra allt mer på djupet. Är oerhört glad att jag sökte och är tacksam för att jag fick vara med och uppleva just den speciella delen av studentlivet som det är att vara med i ett festeri. Festligheterna och arbetet med PiLS fortsatte hela våren vid sidan av studier, träning och rätt mycket sol.
 
Senare kom sommaren, måste säga att den kom väldigt tidigt iår och vi fick njuta av många fina soltimmar redan i april/maj då man rätt tidigt kunde sätta sig på balkongen i vårsolen och steka på lite grand. Blev väl mest så för mig och Stina, solgalna som vi båda två verkar vara, men skönt var det! Runt den tionde juni gick tåget hem till västkusten och jobb på Elite Plaza Hotel, favorithotellet som varit ett kärt återseende varje sommar sedan 2010 då jag först blev anställd. Stina kom till Göteborg, jag for till Karlstad och sommaren flög förbi som om den knappt varit där, fylld med trevliga stunder och fina minnen. I slutet packades väskorna för 10 dagar på Mallorca, även detta tillsammans med Stina <3 och där njöt vi av sol, mat, vin och bacardi (hehe) tills vi i slutet kändes oss rätt redo att åka hem.
 
Redo att åka hem till Linköping igen för att påbörja höstterminen. Vi i PiLS åkte på "läger" tillsammans med PAmp för att samla energi och kraft inför det studande Nolle-P, två intensiva veckor av välkomnande för de nya studenterna. Nolle-P sprang förbi det med och lämnade lite av ett vakum bakom sig då studierna satte igång på riktigt. På schemat var det arbetsrätt för hela slanten och allt mer kom känslan av att någonting var fel, precis samma känsla som jag haft året tidigare när jag läste civilingenjör...
 
Den 19 september fick jag ett samtal från min mor att mormor gått bort. På något sätt bara stannade allting runtomkring mig och det enda jag ville var att komma hem. I ren instinkt så ringde jag en biluthyrningsfirma, hyrde en bil, och körde hem till Göteborg. Nu i efterhand kan jag säga att jag knappt kom ihåg vad jag tänkt på under hela resan, det enda jag kommer ihåg är att det verkligen brast när jag kom till Göteborg och möttes av resten av familjen. Mormor, jag älskar dig, vila i frid <3
 
När jag väl var hemma i Göteborg så passade jag på att träffa Niklas igen efter att ha haft ett litet uppehåll i kontakten sen sommaren. Vi tog en öl på Bee Bar och bara satt och snackade. Sedan var jag fast... hehe <3
Efter den eftermiddagen så höll vi upp konktaten, sågs allt mer, både när jag åkte hem och han kom upp och besökte Linköping och den 22 november 2013 så blev det officiellt vi <3 Årets bästa händelse! <3 Niklas, du är finast älskling <3 2014 blir vårt år <3
 
Hösten fortsatte och känslorna att Personalvetenskap kanske inte var min grej växte allt större. Nu såhär i efterhand kan jag ju säga att de funnits där lite halvt hela tiden men att det blivit allt klarare med tiden. Så efter jul nu kommer jag inte flytta upp igen. Jag kommer börja om här nere i Göteborg, jobba, satsa på hotellet! Tycker branschen är oerhört intressant och jag kan se min framtid inom den. Någonting, rent karriärmässigt, som känns förbannat bra! Första gången på länge :)
 
Vill slutligen säga hejdå till året 2013 och med glädje i rösten välkomna 2014. Det här kommer bli bra <3
Nu i afton kommer jag jobba med underbara Alexandra och Pierre fram till 23:00 och imorgon kliver jag in på hotellet igen vid 07:00 så mitt nyår kanske inte direkt blir årets fest, men jag får ju tillbringa de sista timmarna av 2013 med personer jag tycker om, det är huvudsaken!
 
Gott Nytt År på er alla!
xoxo.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: