lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

hänt sen sist.

Kategori: Allmänt

 
tjugoåttonde april'13
 

God morgon!
Nu var det väldigt längesedan jag skrev känner jag, lite dåligt av mig, men har verkligen haft fullt upp och inte direkt haft tid att sätta mig ner och berätta lite om vad som sker i livet. 
 
Torsdag 25 april.
I torsdags hade vi i vanlig ordning PiLS-möte i Sektionsrummet mellan 08:15-10:00. Efter det packade jag snabbt ihop mina grejor för att gå till Colosseum och ha ett snabbt kolla-läget-möte med min PR-grupp för Vårfesten. Hela vårt arbete inför festen har flytit på bra och allting är i princip färdigt. Det enda som skall fixas nu är marknadsföringen som vi har tänkt dra igång på torsdag under lunchen.
Efter mötet som varanda ungefär en halvtimme var det plugg på schemat. Vi köttade på fram till ungefär 14-tiden då vi gick och köpte en kaffe och satte oss i solen en stund. Eftersom det hade börjat riggas för Ölstopet på Blå Havet så fanns det en del bänkar att sitta vid. Sen fick vi även njuta av solen till tonerna av Urban Cones soundcheck, underbart! Urban Cone var en av artisterna som var bokade till Ölstopet. 
Efter någon timme gick vi in och fortsatte plugga lite till, ungefär till 16 då vi gick ut och ställde oss i kön till Ölstopet. Eftersom vädret var fint så var kön väldigt lång.........
Efter dryga timmen i kön kom beskedet att det var fullt och att det nu gällde "en ut - en in" så beslutade vi att istället cykla ner och ta en öl på stan. Något besviken över att missa Urban Cone cyklade vi ner till Överste Mörners och tog där några öl i gott sällskap innan vi trampade hem för att ladda inför fredagens dugga i pedagogik. Mycket mysig kväll! :D
 
En kaffe i solen till tonerna av Urban Cone.
Urban Cone – Urban Photograph
 
 
Fredag 26 april.
I fredags var det verkligen upp med tuppen som gällde. Något seg ställde jag mig i duschen, satte på kaffet och försökte komma i mode inför att leverera på duggan. Vid 08:15 satte duggan igång i föreläsningssalen C2 i C-huset. Var självklart lite nervös men lyckades ändå skrapa ihop 15/18 poäng :D Riktigt skönt!
När duggan var klar så blev det en spontanare och jag åkte med Ellen, Stina, Janniqe och Fanny till Norrköping för lite "shopping" (kan ju iaf fönstershoppa som student...).
Vid 14:15 tog jag och Janniqe campusbussen tillbaka till Linkan igen medan de andra stannade kvar en stund till. Då passade jag på att ställa mig och laga lite matlådor innan PiLS-gänget dök upp vid 17-tiden för gyckelträning och förfest. Vid 18-snåret cyklade vi iväg mot Vallamassivet för en lite större anordnad förfest inför Utekravallen 2013 :D
Vid 23-tiden var det dags att bege sig till campus och Utekravallen! Precis när vi kom dit hade Petter börjat spela och vi dansade och njöt till tonerna av bland annat Petter – Håll om mig <3
 
Petter - Håll Om Mig
 


Lördag 27 april.
Igår var det inte så lätt att gå upp, haha! Vid 11 tog jag tag i mig själv och gick upp och vid 12-tiden dök Julia upp och vi hängde lite innan vi mötte upp resten av PiLS utanför McDonalds. Vi skulle ut på lite äventyr ^^
När det var färdigt så hängde Ylva på hem till mig och vi "bakis"-chillade hela dagen. Vi snackade mycket om livet och kollade på en film innan vi vid strax innan 19 cyklade iväg till Eva för att möta upp resten av gänget igen. Det var nu dags att gyckla igen :D Denna gången på Flamman för folk som bor där. Mycket skön publik att gyckla för! Är verkligen oerhört roligt att gyckla, man blir så gycklig :D
Kvällen avslutades på Campus med en hamburgare och en öl samt en tävling inför SOF'13. Alla som ska vara med i kårtegen tävlade om byggplats och sådant. Hade nog blivit en lite roligare kväll om det inte var UK kvällen innan och om vädret bjudit på lite högre temperaturer ;)
Tydligen ska det under byggtiden nu fram till den 9 maj spelas en och samma låt om och om igen....kul att jag bor typ 100 meter från byggplatsen. Kommer bli galen......
 
Söndag 28 april.
Idag ställde jag klockan på strax innan 08. Igår sa vi nämligen att vi skulle mötas vid byggplatsen vid 09 allihop. Dock fick vi alla ett sms nu på morgonen som sa att vi ändrar tiden till 10 ;) Lite segt då man hade kunnat sova en timme till...men men, fick ju tid att skriva här nu istället!
Vid 10-tiden ska vi kolla vilket material vi fått inför byggandet av vår kårtege-vagn. Efter det ska vi sedan på fadderutbildning inför höstens Nolle-P mellan 10:45 och 15-nånting :)
Ikväll får vi se vad som händer!
 
 
Ha det fint!
kram.
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: