lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

dagen dedikerad till semlor.

Kategori: Allmänt

 
 
 
run for life.
 

Imorse ställde jag klockan på 07:00 efter som jag tänkte att jag verkligen skulle ta vara på kanske årets godaste dag, fettisdagen. Dagen då man får moffsa semlor hur mycket man vill!
 
Men, dagen började jag med bananpannkaka och kaffe innan jag satte mig och skrev ner min del av presentationen vi ska hålla imorgon på det tredje seminariet i denna kursen. Denna veckan handlar det om problemlösning och vi har valt ett problem där ett företag har svårt att sälja varorna som den drivna produktutvecklinsavdelningen utvecklar. Uppgiften är således att vi ska lösa detta problem, inte jättesvårt i teorin kanske, satsa helt enkelt på kommunikation inom företaget!
 
Vid 09-tiden stack jag mot gymet för att springa lite. Blev en 45-minuters löptur på bandet idag innan jag körde lite sit-ups och armhävningar. Rätt matt i kroppen efter bodypump-passet igår fortfarande. Kände dock att jag hade energi i löpning, riktigt fint.
 
Nu är jag hemma igen och har precis duschat. Ska om cirka 45 minuter cykla mot Rosanna där vi ska grupparbeta lite och göra klart allting inför morgondagen. Tar nog med lunchen dit också, trevligare att äta tillsammans än själv!
Senare i efter middag är det möte i skolan tillsammans med alla utskott inom sektionen. Det är dags för den officiella "överlämningen" samt information om vad alla avdelningar sysslar med. Vi hade ju vår egna överlämning med PiLS i söndags så vi ska bara vara där och lyssna första delen.
 
Direkt efter mötet är det äntligen dags för vår första gyckelträning som PyttePiLS. För er som inte vet är ett gyckel en sång som festerier och fadderier på universitetet framför vid olika tillställningar. Man tar en känd melodi och sätter sedan egen text på den. Riktigt kul! Dock väldigt svårt att hitta på fyndiga texter som förhoppningsvis ingen tidigare sjungit. Är riktigt taggad på att sätta igång! Vi måste ju se till att leva upp till våra föräldrar samt mor- och farföräldrar då de satt PiLS på kartan som en av Campus bästa gycklare! ;)
 
Sen är det ju semmeldagen så i alla fall en semla måste väl hinnas med innan dagen är slut! :D
 
årets favorit <3
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: