lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

..det blir aldrig (typ) som man tänkt sig.

Kategori: Allmänt

 
 
Dagen idag blev väl inte riiiiiiktigt som det var tänkt från början, men den visade sig bli rätt trevlig ändå.
Fram till IKEA och ICA Maxi blev den väl som det var tänkt, dock så tog allt betydligt längre tid än vad jag trodde.
 
Efter att ha ätit gudomligt goda och billiga köttbullar samt kaffe och punschrulle på IKEA (totalt 24:-) så gick vi till Ikano-Huset och kollade lite i affärer innan vi gick och handlade mat på Maxi.
Var väl hemma runt 17:30 efter att även besökt Ryds Centrum där jag hämtade ut mina nya röda Converse som ska bli en del av PiLS 13/14-outfiten. Var verkligen helt slut i huvudet när jag kom hem, kände mig näst intill febervarm också. Tror dock mest att det berodde på jacka, två kassar och att ha irrat runt på Maxi...
 
Började direkt att laga middag, på menyn idag stod det lax- och brocollipaj.
 
Recept
 

Pajdeg:
- 2 msk olivolja
- 1 dl Kesella
- 0,5 dl havregryn (fiber)
- 1,5 dl grahamsmjöl
- 0,75 dl vatten
- tillsätt efterhand lite vetemjöl till rätt konsistens
 
Blanda alla ingredienser och tryck ut i en pajform.
Förgrädda i ugnen på 200 grader i 10 minuter.


Fyllning:
- 3 ägg
- 2,5 dl mjölk
- salt&peppar
- laxfilé
- brocolli
 
Sprid ut brocolli och lax på det förgräddade pajskalet.
Vispa samman ägg, mjölk samt salt&peppar.
Häll äggstanningen över fyllningen och grädda i ungen cirka 20 minuter eller till fin färg.
Njut!
 
 
Nu sitter jag nedsjunken i sängen mätt och belåten. Eftersom fotbollskvällen hos Jonas blev inställd på grund av diverse sjukdom i PyttePiLS samt en inneboendes flickvänbesök blir det ingen fotboll för mig ikväll. Är inte jätteintresserad så tänkte istället kolla på filmen Looper med bland andra Joseph Gordon-Levitt. Kan faktiskt vara en av mina favoritskådespelare.
Ska verkligen bli skönt att gotta sig framför en film efter denna energikrävande dag. Jag vet, den låter inte jättejobbig, men är HELT SLUT...
 
Imorgon blir det PyttePiLS-möte klockan 08 så blir verkligen upp med tuppen! Ska även sätta en deg som ska jäsa under natten så imorgon bitti blir det nybakade frallor till frukost ;)

Sov gott och heja Sverige!
Kram
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

  • Stiro säger:

    Jaa, under vissa omständigheter kan även shopping vara sjuukt energikrävande!!

    Svar: haha ABSOLUT ;)
    Mathias Sabel

    2013-02-06 | 20:40:07

Kommentera inlägget här: