lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

fun.

Kategori: Allmänt

 
tjugosjunde februari'13
 

Nu på morgonen fastnade jag att titta på New York-bandet fun.s nya video till Why am I the one på Youtube. 
Självklart drogs tankarna och känslorna tillbaka till den 22 september 2012 när jag och Linnéa packade väskorna och åkte till Stockholm för att titta och lyssna på just fun.

Deras spelning på Debaser Medis på Medborgarplatsen var verkligen bland det bästa jag någonsin hört. Det var en sådär lagom stor lokal som gav en känsla av exklusivitet då biljetterna vid biljettsläppet hade tagit slut väldigt fort. 
 
 
 
 
När fun. släppte sitt album Some Nights den 21 februari förra året fastnade jag för de direkt. Första gången jag hörde Nate Ruess speciella men grymt bra röst i We are young så visste jag på något sätt att detta är "jag". Deras musik är precis sådan musik som jag gillar bäst. Det är fint, det är taktfast och de har texter som verkligen berör. 
Även om We are young och Some Nights kanske är de stora favoriterna så är resten av albumet proppat med låtar som får mig att rysa av välbehag. Vill man lyssna till lite lugnare låtar är dessa fina:
 
 
För er som ännu inte lyssnat in er så värst mycket på fun., förutom de i radion sönderspelade låtarna, ge albumet Some Nights en chans och ta en dag, lyssna och njut. Älskar de.
 
 
-------------------------------------------------
 
Nu ska jag strax bege mig mot skolan för ett möte med Webansvarige i PULS för lite prat om hur hemsidorna fungerar, vad som ska läggas upp osv. eftersom jag är INFO/PR i tillträdande PiLS 13/14. När vi väl blir invigda festerister så kommer jag ha huvudansvaret för vår fb-sida, twitter-konto, pilsfesteri.se samt beställning av trycksaker. Kul! :D
 
I eftermiddag efter föreläsningen 10-12 ska jag jobba med gruppen och fortsätta arbetet med vår enkätundersökning vi påbörjade förra veckan.
Efter det kanske det blir en löprunda eller liknande. Måste dock säga att jag är rätt seg efter gårdagens bodypump-pass. Det tog hårt :D
 
 
 
wednesday outfit.
 

longsleeve - 
Jeans Company
jeans - Cheap Monday
socks - topeco
clock - Casio
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 

Kommentarer

  • Linnis säger:

    Ååå det var en sån fin helg! Trotts att de slängde damm på oss (vilken miss!!) Tycker vi våldgästar hufvudstaden snart igen :)
    ps. NUU fattar jag äntligen vad du menar med "en hylla så att kudden inte ramlar ner" haha!
    //Linnéa

    2013-02-27 | 11:18:53
    Bloggadress: http://linneafromsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här: