lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

sentimental journey.

Kategori: Allmänt

 
 
femte januari'13
 

Idag har verkligen varit den konstigaste sentimentala resedagen. Började med att vakna strax innan 08 då klockan ringde efter att ha haft en natt utan sömn och mardrömmar. Förstår verkligen inte varför dessa mardrömmar fortsätter att hemsöka mig om nätterna, verkar som jag drömmer mer än de flesta. Gillar det inte. Obehagligt.
Efter att ha vaknat låg jag kvar i sängen ett tag och kollade på Nyhetsmorgon innan jag tillslut kände mig tvungen att ta mig upp och duscha. Efter det gjorde jag frukost, idag bestående av keso, banan och kanel. Det jag hade hemma i princip. Fanns inga ägg, knappt någon mjölk och inget bröd... men det var riktigt gott och mättande!
 
Strax innan 10 packade jag slött ihop alla saker för att bege mig till skolan, helt plötsligt INSANE varm och svettig. Började bli lite orolig att jag var påväg att bli sjuk. I alla fall, tog mig till skolan och började, för min del, "jobba" med gruppen på vår presentation. Kunde verkligen inte fokusera, hade ingen energi och satt helt slött. Både enligt mig själv och resten av gruppen väldigt olikt mig. Men det gick verkligen inte.
 
Vid lunch, efter att ha käkat brocollisoppa, började energin komma, ÄNTLIGEN! Vi satte oss och jobbade ett tag till fram till 15 ungefär och då gick det verkligen bra. Kände att jag kunde producera något och vi blev nästan färdiga. Bara lite smågrejor kvar!
 
Jag gick sedan hem med tanken att dra ut på en löprunda men då smsade Ellen och frågade om hon och Janniqe kunde komma förbi på en fika, absolut! Träningen kan vänta, bara trevligt :)
Senare kom även Stina förbi och vände i dörren innan vi cyklade hem till henne och gjorde scones till middag, mycket trevlig kväll!

 
 
 
Fick verkligen en känsla när jag steg innanför dörren nu när jag kom hem och det är verkligen att jag näst intill avgudar detta klädmärke. American Apparels kläder speglar verkligen min stil. Det är simpelt och stilrent samtidigt som de är retro och utstickande i mängden. Jag gillar verkligen 80-talsvibbarna man får när man går in i en av deras stores. Skäms att det bara finns EN affär i Sverige.
Vet inte hur många stores jag besökte under USA-resan i somras med familjen. X-antal suckar hördes väl när jag sa att jag "bara skulle in en snabbis" och kolla lite. Kom hem med 2 väskor, minst 5 t-shirts och 2 hoodies. I love it.
Ge det en chans!
 
Nu avslutar jag kvällen med 5 episoden av nya favoritserien The New Normal.
 
Ser fram emot morgondagen med planerad lunch på IKEA och handling på ICA Maxi i Tornby! 
Hoppas även natten blir full av sömn och inga mardrömmar ;)
 
Kram
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: