lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

tänkvärt.

Kategori: Allmänt

 
tredje februari'13
 
Tycker ovanstående ord talar rätt mycket för sig själva. Ibland måste vi kanske förbise och glömma vad vi vill ha för att komma ihåg och och bejaka det vi verkligen förtjänar.
 
Har tänkt en del på de här orden idag och jag tror vi alla har vårt eget sätt att se på de. Hur vi känner att vi tar till oss de och lägger in våra egna värderingar och tankar i de. 
Ibland i livet hamnar man i situationer där man på något sätt hittar sig själv under ett begär, under tankar som trycker ner än eller under en längtan efter något eller någon. Varför ska man då nöja sig med detta(?)
Det ska man inte. 
När det kommer till sådant gäller det att verkligen försöka gå in i sig själv och se vad man förtjänar. Förtjänar du verkligen att gå och längta efter en person som inte ser dig eller som spelar ett spel mot dig(?) Kanske gå en utbildning du inte trivs med bara för att den är fin eller att den troligtvis ger dig en stabil inkomst senare i livet(?) 
 
Jag har hittat mig själv såväl som kompisar i sådana situationer och det gynnar verkligen ingen. Speciellt inte dig själv. Det bryter bara ner dig och förminskar dig till någon du inte är.
 
Jag har beslutat mig att leva efter dessa tankar nu. Gör det du med.
Ta hand om dig själv och lev som du förtjänar. Lev dig själv.
Kram
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: