lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

the weekend.

Kategori: Helg.

 

sextonde februari’13

Måste börja med att säga att gårdagen var oerhört trevlig!
Vid halv åtta tiden på kvällen knackade det på dörren och där stod Amanda med ett stort leende på läpparna, fantastiskt. Med sig hade hon en flaska bubbel, lite jordgubbar, choklad och kvällens random…två burkar barnmat! Den ena innehållande persiko- och päronpuré (rekommenderad för spädbarn mellan 5-6 månader) medan den andra innehöll ”Djungeldessert” (rekommenderad för barn över 8 månader)! Så kul!

Vi skulle självklart inte äta detta utan istället använda det och göra Bellinis som är en drink bestående av fruktpuré och mousserande vin. Blev väldigt gott måste jag säga! En grå kväll i februari kan ju inte bli annat än succé heller när en fin tjej kommer på besök och bjuder på sådana här läckerheter! 

Vi drack glas efter glas och pratade allt mellan himmel och jord, mycket relationer och kärlek blev det, alltid roligt att prata om.

När flaskan mousserande började lida mot sitt slut gjorde vi lite drinkar och bestämde oss för att inte sitta hemma hela kvällen utan istället dra oss in till Göteborg och gå på Gretas!

Behöver inte säga mycket mer….VILKEN KVÄLL! :D

 
------------------------------------------------------- 

sjuttonde februari’13 

Idag var det planerat ett besök på Clarion Hotel Post och restaruangen Norda Bar & Grill och deras söndagsbrunch. Eftersom pappa har alla prylar så var detta min födelsedagspresent till honom eftersom han fyllde 53 år igår! Var oerhört gott och mycket trevligt att spendera lite kvalitetstid med föräldrarna innan jag drar mig hemåt mot Lkpg igen.

 

 
 

 

Nu sitter jag på x2000-tåget mot Katrineholm där jag ska byta mot anslutande tåg till Linköping, beräknas vara hemma någon gång närmare 20 ikväll.

Gillar verkligen att åka tåg. Det är någon speciell avslappnad känsla som ofta infinner sig i vagnen (…om man inte hamnar bredvid någon skrikande unge vill säga…) och man har tid för tågtankar. Tycker det är skönt och avslappnade att titta ut genom fönstret och fundera över ens liv och allt vad som ryms där i.

Tågtankarna som kommer snurra runt i mitt huvud nu kommer nog främst handla om PiLS, spänningen med nya möten och helgen som gått.

 

Känner mig lycklig.

Kram!

 

 

 

 

 

 

.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: