lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

torsdag.

Kategori: Allmänt

 
 
outfit.
 
shirt - These Glory Days
jeans - Cheap Monday
socks - Topeco
clock - Casio
 
Då var det torsdag och veckodagens andra schemalagda dag. Denna veckan har det verkligen varit extremt lite i skolan. Det var föreläsning i måndags och idag ska vi hålla en 10-15 minuters redovisning om personlighet.
Idag var det för första gången på väldigt länge dags att ställa klockan innan 08. 06:20 började iPaden ringa så det var bara att gå upp och sätta på ugnen, här skulle gräddas frallor! 
 
Igår satte jag en deg som jag denna gången smaksatte med krossade linfrön och rivna morötter, gör det saftigare! Annars är receptet väldigt enkelt. Bland ihop kvällen innan och låt det jäsa över natten i kylskåpet:
 
1/2 jästpaket
5 dl ljummet vatten
9 dl mjöl (valfri sort)
+ någon smaksättning
 
Grädda i ugnen på 250 grader i cirka 10 min..
Ha en behållare med vatten i ugnen så ånga bildas.
 

Nu börjar klockan närma sig halv åtta och så om ungefär 45 minuter ska jag vara i skolan för ett möte med PyttePiLS. Vi ska väl prata lite om outfits och kommande datum under våren som måste bokas upp redan nu. Kan säga att helgerna verkligen fylls upp. Full fart! (KUL :D)
 
Senare i eftermiddag ska jag försöka hinna träna innan eventuell middag hemma hos Stina tillsammans med Ellen. Vi sa igår att det är preliminärt beroende på om vi "orkar umgås" idag. Haha! 
 
Ha en fin torsdag!
Kram
 
 
 
 
 
.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: