lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

kvällstankar.

Kategori: Allmänt

Vet inte riktigt varför man av någon anledning så dyker det alltid upp tankar hos mig när klockan har passerat nio på kvällen. Speciellt de kvällar när jag inte har någon på besök i lägenheten, alltså de kvällar jag bara har mig själv och mina tankar. Så här kommer en av de.
 
 
 
En tanke som dök upp denna kväll var, som jag och Stina pratade om en del igår, att jag någon gång i livet vill äga mitt eget fik. Jag tänker mig att det skall vara ett urban lounge-inspirerat café som serverar fräscha, made-from-scratch och nytänkande rätter och godsaker, gärna hälsosamma och bra för kroppen. Idealplatsen för denna dröm vore Sydney. Kan inte släppa denna fantastiska stad som fick en given plats i mitt hjärta när jag fick möjlighet att besöka staden under min vistelse i Australien under våren 2011. 
Grundtanken och idéen med mitt lilla fik/lounge är att det ska vara ett ställe att under dagen komma in och ta en kaffe på, njuta av ett nybakat surdegsbröd, avnjuta en fräsch sallad med inspirationer från både Skandinavien och det europeiska köken. Mot eftermiddagen skall möjligheten till en god kopp te ackompanjerad av en rykande scone med vispat smör och marmelad finnas. Under kvällen skall man kunna komma hit och låta smaklökarna få en rejäl omgång av enkel mat, många smaker, i gourmettappning. En trerättersmiddag med ett glas mousserande och vinmeny skall finnas.
Ja....som ni kanske förstår så har jag verkligen tänkt på detta och har många viljor som bara vill ut. Kanske inte i praktiken går att ha en lounge som är öppen från 05 på morgonen till efter tolvslaget varje dag(?) Men jag tror på det. Håll utkik, för någon gång i livet skall jag äga detta, och jag tänker kalla drömmen för..
 
 
swedish. raw. luxuary.
 
-------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 
 

Kommentarer

  • Julia säger:

    Jag älskar din blogg. En härlig blandning mellan Bilder och text!
    Underbar ide med cafeet, du borde verkligen satsa!

    2013-01-25 | 22:45:29
    Bloggadress: http://julia.blogg.se

Kommentera inlägget här: