lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

scones. studier. bio.

Kategori: Allmänt

 
tjugosjunde januari'13
 

God morgon!
Idag vaknade jag runt 08:30-tiden. Kände mig rätt pigg i kroppen efter den lugna gårdagskvällen.
Jag tänkte, varför ändra på ett vinnande koncept, så jag klädde faktiskt på mig löparkläderna idag igen och stack ut på en cirka trettio minuter lång löprunda. Trots att jag var ute och sprang igår också så hade jag energi i benen, kändes riktigt fint att springa de kanske 6 kilometrarna från mig, runt T1-området, in i Gottfridsberg och sedan hemåt igen. Fantastiskt fint.
 
Nu väntar jag på att Ellen och Stina ska komma hit på sconesfrukost. Har pratat om att ha sconesfrukost nu sedan kanske...oktober. Tänkte att det kunde vara dags såhär en grå söndag i slutet av januari. Idag experimenterar jag lite och tänkte göra en "nyttigare" version av sconesen. Vet egetligen inte om de blir nyttigare men de ska enligt receptet bli saftigare. Hemligheten är kesella.
 
 
scones
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
250 g kesella
50 g smör
 

Efter frukosten så ska jag göra lite skolarbete. Ska se till att få min del av seminarieuppgiften inför onsdag gjord. Vår grupp ska hålla en 10-15 minuter lång presentation om Uppmärksamhet. Uppgiften är att man skall hitta på en arbetsplatsolycka och sedan analysera orsaker till denna samt åtgärder hur man kan förebygga liknande olyckor i framtiden.
 
Senare ikväll vid 18-tiden så ska jag gå på bio, Les Misérables, tillsammans med 10 andra personer, några från klassen och några andra. Ska bli kul! Är nog ingen film som jag rent spontant skulle gå och se men när jag fick förfrågan i fredags om att gå med så är det klart att man inte tackar nej! :)
 
 
outfit.
 
hoodie - MTWTFSS Weekday
tee - Made in the shade
jeans - Cheap Monday
socks - Happy Socks

 
 
Ha en skön söndag allihopa, det ska jag ha!
Kram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

  • Brorsan säger:

    Les Mis... ska vara skitbra har jag hört. Ah, arbetsskador, been there done that. Man får bra ersättning om man blir arbetsskadad, 100 % av lönen ;)

    2013-01-27 | 11:25:29

Kommentera inlägget här: