lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

tolfte & trettonde.

Kategori: Allmänt

Tja!
 
Kan väl börja med att skriva lite om gårdagen.
Eftersom vintern verkligen är "tillbaka" så var det bara att klä på sig mycket kläder när det var dags att gå på en promenad med Stina. Då vi bor på två helt olika sidor av Linköping så pluggade jag i lurarna och satte på Alex & Sigges podcast och lyssnade på avsnitt 33. "En död hund" påväg mot Coop Ladan där vi tänkt mötas. Alex och Sigge pratade om bland annat hypokondri och hur Google verkligen spett på alla hypokondrikers skräck då man så fort man ser något tecken på sjukdom på/i sin kropp söker på det och kommer då direkt in på diverse forum där allting ALLTID slutar i att man är döende och bara har några dagar kvar i livet, även om man kanske bara har ett utslag på stortån...skrämmande. Ibland undrar man(?) Trots detta kan jag verkligen identidiera mig i det, man har ju verkligen gjort samma sak själv x-antal gånger!
 
 
När jag väl mött upp Stina på Coop gick vi en runda i Linköpings olika kvarter och pratade om allt vad livet har att erbjuda, kan ärligt säga att guldfiskminnet man har inte direkt kommer ihåg något specifikt, men allt från kärleken till krig tror jag. Efter en kanske timmes runttraskande gick vi hem till mig och gjorde lunch, blev en halvt misslyckad rotmos med ynka 5 köttbullar var...aning tattigt men det var vad som fanns hemma. En kopp kaffe åkte även ner innan vi begav oss ut i vintern igen för att gå hem till Stina. Där gjorde vi mat (I know...igår åt vi HELA tiden) med Annie, Stinas sambo. Här tillagades nu en franskdoftande kycklinggryta med ris och god sallad. 
 
Då kvällen var planerad som choklad- och vinkväll letade vi i skåpen och plockade fram allt vad huset hade att erbjuda i choklad/godis-väg och korkade upp vinet. Nu anslöt även fina Fanny med pojkvän och senare även Ellen. Glada, mätta och smått salongsberusade snackades det en hel del innan det var dags att bege sig hemåt vid tolvsnåret. Mycket mysig kväll.
 
 
Söndag - trettonde januari

Imorse vaknade jag runt 10-tiden, verkligen helt utvilad efter ännu en natts god sömn. Ställde mig ganska direkt och stekte bananpannkakor och bryggde mig en stor kopp kaffe. Finns verkligen inget bättre än första koppen på dagen. Ännu bättre blir det när verkligen ingen stress alls infinner sig och man kan sitta där och kolla på Nyhetsmorgon och bara njuta av livet.
 
Eftersom konferensen närmer sig läste jag igenom min presentationsdel och snörade sedan på mig träningsskorna och stack till Campushallen för att träna. Idag blev det 30 minuter på bandet följt av sit-ups och armhävningar. Kändes verkligen bra idag, allt kändes lätt och fint. Förstår att många tycker att jag tränar mycket men that's me. Mår verkligen dåligt om jag inte får min veckomässiga träningsdos. Vissa skulle kalla det ett beroende, andra än livvstil. Jag kallar det välbefinnande. Älskar känslan när man känner sig fit, frisk och bara fylld av endorfinerna träningen bidrar med.
 
 
När jag kom hem stekte jag på lite blodpuddig (gott!) och käkade en apelsin. Måste ju ta vara på järnet som den svarta puddingen bidrar med. Mätt och belåten snörade jag på mig skorna igen och gick ner till stan för att gå på det första mötet med förhoppningsvis kommande PyttePiLS. Var verkligen mysigt. Hela gamla PiLS (minus en) var där och vi fikade och informerades om vilka poster som finns och vad som kommer hända den närmsta framtiden med inval och grejor. Mycket trevligt.
 
Nu är jag hemma igen och ska bara slappa resten av kvällen, troligtvis med en bra film. Satte en deg imorse så det blir nygräddat bröd till middag, nom nom nom! Ibland känner man ser väldigt produktiv och duktig.
 
Ha det fint ;) hörs imon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: