lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

dagarna hemma.

Kategori: Allmänt

 
fjortonde juni'13
 

God morgon!
I måndags, efter första dagen på Plaza för sommaren sov jag från 23 - 12, tror verkligen att jag behövde sova ut. Mycket "nya" intryck från arbetsdagen plus att jag träffade vännerna kvällen innan och gick upp 04:50. Kan säga att jag var lite trött ;) I tisdags började jag jobba kl 14:30 tillsammans med Björn, Martina och Pierre så det blev en Team Tuesday-reunion från förra året då vi senast jobbade tillsammans allihop :D
 
 Team Tuesday at Elite Plaza Hotel.
 

Måste säga att det är riktigt roligt att vara tillbaka. Det mesta på hotellet är som det var, alla som jobbade de tidigare somrarna är kvar och hotellet är i princip sig likt, förutom att alla rummen är nyrenoverade och ser riktigt högklassiga ut, som sig bör på ett femstjärnigt hotell. Efter jag jobbat klart vid 23-tiden i tisdags så tog jag bilen hem, missade ju tåget när jag skulle in till stan så fick ta bilen. Sedan sussade jag sött hela natten lång ;)
 
I onsdags var jag ledig så dagen spenderades med en löptur på 5,5 km innan frukost. Sedan slappade jag fram till att mamma kom hem vid 14:30-tiden. Då åkte vi till Floda och sprang en 7,5 km runda runt Sävelången, riktigt mysigt. Så totalt blev det 1,3 mil löpning, riktgit skönt efter att ha haft ett lååååångt träningsuppehåll pga hostan som äntligen gett med sig! 
 
run for life.
 
Igår hände det inte så jättemycket, började dagen med träningsvärk i benen, frukost och Inception. Måste säga att det är en av de bästa filmerna någonsin, love it! Känslan blev inte sämre då regnet verkligen öste ner utanför fönstrerna heller, riktig mysmorgon!
 
Bananpannkaka & Inception.
 

Igår strax innan lunch tog jag sedan tåget in till stan och tog mig till mammas nya kontor vid Ullevi. Fick en liten rundvisning innan vi gick till SF Bergakungen och restaurangen Danilo för att äta lunch. Det avnjöts baconinlindad kyckling med färskpotatis, salladsbuffé och självklart en kaffe efteråt. Tack mamma för den mysiga lunchen!
 
När vi båda var mätta och belåtna tog jag tåget hem igen och slappade lite hemma innan Sara hämtade upp mig och vi åkte hem till Lovisa och Viktor. Där satt vi och pratade lite och gick sedan och köpte flintastek och rotfrukstgratäng som vi tillagade till middag innan Peter och Emelie dök upp. Senare på kvällen letade vi efter en film att titta på och det slutade med att vi satt och glodde filmen Cake. Riktig amerikansk B-film om jag får säga det själv, men de kan vara underhållande de med ^^ 
 
Idag vaknade jag vid 10:30 nånting och har nu ätit frukost framför The real housewifes of Orange County. Riktig hjärndöd TV men ack så intressant ;) Haha!
Tänkte strax göra mig iordning och åka till ICA och veckohandla åt familjen. Sen ska jag ta mig ut på en löptur, tänkte upprätthålla det som påbörjades i onsdags. Tillbaka till min springande livsstil ;) run for life.
 

Ha det fint och ta hand om er!
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: