lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

elite plaza hotel.

Kategori: Allmänt

 
tionde juni'13
 

Imorse ringde väckarklockan redan 04:50 då det var dags att gå upp, duscha, käka frukost och gå ner till pendeln vid 05:52. Något trött satt jag sedan av de cirka 20 minuter som det tar in till stan och gick sedan från centralen, förbi Nordstan och Gustav Adolfs Torg innan jag kom fram till mitt kära Elite Plaza Hotel på Västra Hamngatan.
 
Gothenburg morning.
 
Som ni alla kanske förstår var det dags för sommarens första arbetsdag. Fick börja med att prova ut arbetskläder och hämta passerkort och liknande innan jag vid 07 ställde mig i receptionen och stirrade på datorskärmen som en riktigt IQ-befriad människa. Kändes verkligen som att jag glömt bort ALLT som jag tidigare lärt mig vad gäller in- och utcheck samt bokningar osv. För varje minut som gick kom dock mer och mer tillbaka och det dröjde inte jättelänge innan det kändes som jag inte varit borta från hotellet över huvud taget :) skönt!
Annars var dagen väldigt lugn, inte många som checkade ut och i princip inga bilar att ta hand om. Skön första dag :D
 
Guest Service.
 
 
Vid 15:30 slutade jag och jag tog mig en vända på bl a Weekday och kollade kläder. Handla har vi inte råd med men kul att uppdatera sig lite, finns ju inte så många affärer i Linkan ;) Tog sedan pendeln hem igen vid 16:45 och lade mig ute i trädgården och solade lite innan mamma och pappa kom hem och då bjöds det på ungsbakad lax med sallad :D Gudomligt!
 
Efter middagen tittade vi på bilder från föräldrarnas resa till Rom i början av maj, riktigt fin stad! Suget att åka dit ökade väldigt mycket måste jag säga, oerhört pampigt verkar det vara. :)
 
Imorgon är det jobb 14:30-23:00. Ska försöka sova ut, sola och njuta av livet lite innan dess :D
Kram på er!
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

  • Brorsan säger:

    Krage in! För helvete, Sabel ;)

    2013-06-10 | 21:37:49

Kommentera inlägget här: