lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

halv8hosmig.

Kategori: Allmänt

 
tjugonde juni'13
 
God morgon!
Igår var det min tur att hålla i Halv8HosMig som barndomsvännerna jag, Peter, Emelie och Lovisa påbörjade förra sommaren. Blir så stora glapp när vi bor på olika håll och allting men nu lyckades vi pricka in ett datum.
 
Började förbereda redan på förmiddagen då jag åkte och handlande allting. Sedan preppade jag lite så att matlagningen skulle flyta på lite lättare när gästerna väl kom. 
 
 
 
meny.
 
förrätt.
chèvretoast med Crema di Balsamico toppad med
färsk ruccola och rostade pinjenötter.
 
varmrätt.
grillad entrecote serverad med baconinlindad halloumi
samt färskpotatissallad gjord på creme fraiche, pesto och rödlök.
 
dessert.
vaniljmjukglass tillsammans med färska bär
samt rostad vit choklad.
 
 
Måste säga att jag är riktigt nöjd med menyn jag satte ihop. Den blev väldigt uppskattad också så antar att gästerna lämnade huset mätta och belåtna och med fina minnen från kvällen :)
Nu är det endast Lovisa kvar att hålla i sin middag innan cirkeln är sluten. Hoppas vi får till ett datum innan våra vägar skiljs åt igen i höst!
 
Nu ska jag äta frukost och sedan förbereda mig för jobb på favorithotellet Elite Plaza Hotel mellan 14:30-23:00. Sedan taggar vi om för Midsommar :D
 
Kram på er!
 
 
Dagens låt:
 
 
 
 
 
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: