lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

live yourself.

Kategori: Allmänt

 
sjuttonde juni'13
 

God morgon!
I lördags var det inflyttningsfest hos Johan som jobbar på Plaza. Riktigt rolig kväll måste jag säga som började med restaurangbesök tillsammans med Pierre, Martina, Alexander och Reza. Sedan begav vi oss till Örgryte och Johan nya lägenhet där festligheterna fortsatte fram till 00-tiden innan vi tog vagnen in till stan och Park Lane. Fantastiskt trevligt :D

Igår jobbade jag 14:30-23:00 tillsammans med Alexandra, mycket trevligt. Har saknat att jobba tillsammans med henne, blir aldrig tråkigt! Igår hände en del på hotellet också som gjorde det extra kul att jobba. Det kom nämligen ett sällskap från Japan som enligt deras bokning hade en 3-rätters meny garanterad kl 20:30. Enda problemet är att Swea Hof egentligen är stängt på söndagar....hmm.
Självklart löste vi detta och sällskapet var, vad de visade iaf, väldigt nöjda :D Alltid roligt när man lyckas prestera trots motgångar!
 
Idag på morgonen har jag tittat på en film, sett till att alla tryck-saker inför On The Rocks 2013 skickats iväg och ska nu sätta mig och sätta ihop en meny för onsdagens "Halv åtta hos mig"-middag som det nu är min tur att hålla i. Emelie och Peter har redan hållt i sina middagar så nu är det min tur innan Lovisa ska bjuda in oss alla under sommaren någon gång :D Får se vart vi landar!
 
 
 

Kommentarer

  • Ann-Che säger:

    Heter hotellets restaurang Swea Hof?... i så fall gissar att de tagit namnet efter Svea i Svea Nornan som låg där en gång, det var där pappa arbetade

    Svar: Det har de säkert gjort :D
    Mathias Sabel

    2013-06-17 | 12:58:30

Kommentera inlägget här: