lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

midsommar + 2.

Kategori: Allmänt

 
tjugotredje juni'13
 
fredag. tjugoförsta juni'13
Tjena tjena!
Vi kan väl börja med att dra lite om Midsommar som då ägde rum i fredags. Dagen började med strålande solsken och närmare 25 grader när jag, mamma och pappa åt frukost ute på uteplatsen. Efter det var det dags att packa väskan och ta bilen för att hämta upp Lovisa, Viktor, Theresa och Linda innan vi började färden ut mot Geskeby, ett litet ställe någonstans i skogen mellan Borås och Göteborg. Här har Emelies familj ett landställe som detta året fick husera värd för midsommarfirandet.
 
När vi kom fram mötte vi Emelie och hennes pojkvän, vi såg då till att midsommarstången restes innan vi blev ivägskickade på en sommar-tipspromenad ute i buschen. Stadsmänniskor som vi alla är gapades det en hel del under promenaden om diverse kryp, såväl flygande som landgående. Vi fick även i slutet av färden gå över ett kalhygge.....mycket roligt med vinet i ena handen och viftandes flugor med den andra ;)
 
När vi alla var levande tillabaka i stugan började vi förbereda maten innan Peter och hans pojkvän Kalle anslöt. Det serverades sill, potatis, sallad, grillat kött och lax, men även som sig bör en lite snaps på det, oerhört fint måste jag säga :D Självklart blev det även jordgubbar med grädda som dessert!
 
dukat bord.
 
När alla var mätta och nöjda körde vi lite beerpong och senare framåt kvällen gick vi någon kilometer för att komma till (tror det var) Emelies kusinerns bastu. Väl där såg vi till att få upp värmen i den nybyggda bastun innan vi slängde kläder och handdukar för att hoppa i sjön. Hade inte badat sedan sommaren 2011 så detta var, om jag får säga det själv, förbannat fint!

När vi alla tröttnat på att basta gick vi tillbaka till stugan där vi började spela ett spel. Själv var jag så sjukt seg så jag somnade halvt på golvet. Tror vi alla faktiskt gick och lade oss innan 01....börjar bli gamla nu ( hö hö hö).
 
lördag. tjugoandra juni'13
Dagen efter gjorde vi frukost, spelade kubb, chillade och åt lunch innan vi satte oss i bilarna igen och åkte hem, glada med fina minnen från årets midsommarfirande :D
När jag kom hem bytte jag om till mer smutsvänliga kläder och hjälpte mamma och pappa i trädgården resten av eftermiddagen/kvällen. Uteplatsen skall byggas ut så det är x-antal ton lera, jord och sten som ska kånkas fram och tillbaka på en skottkärra.....
 
 
söndag. tjugotredje juni'13
 
göteborg.
 

Imorse ringde väckarklockan 07:30, dags att gå upp och jobba! Trots att man börjar jobba klockan 10 så tvingas man ta pendeln till stan som går 08:23....mycket roligt.
Väl på jobbet möttes jag av de två glada kollegorna Caroline och Fredrik som jag jobbade tillsammans med fram till 14:00 då mitt korta mellanpass tog slut. Då tog jag en runda på Weekday innan jag satte mig på pendeln tillbaka hem igen.
 
Nu ska jag strax gå ut och springa innan det så småningom blir middag :D
Imorgon blir det jobb 14:30-23:00 och på tisdag åker jag till Örebroooo!
 
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: