lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

nijmegen.

Kategori: Allmänt

 
tjugonionde mars'13
 

Igår blev jag väckt strax efter 05 och vi, jag, mamma, pappa och Hugo satt i bilen påväg söder ut redan 05:55. Väl nere i Halland/Skåne (vet inte riktigt var vi var) stannade vi och åt frukost med mackor och kaffe, mysigt!
Runt 09 körde vi över Öresundsbron och vid 11-tiden körde vi på färjan mellan Rødby-Puttgarten :)
 
När vi väl var i Tyskland kändes det som om vi skulle vara framme men GPS:en visade en ETA på 17:52...segt!
Trots de dryga 55 milen som var kvar gick resan väldigt fort och smärtfritt, sov lite, pratade mycket och lyssnade på musik. Gillar verkligen att road tripa med familjen, kvalitetstid!
 
Efter lite köer var vi framme hos brorsan i Nijmegen strax efter 18. Då åkte vi till korridoren han bor i i ett område som heter Hoogevelt (tror det stavas så!), ligger precis bredvid universitetsområdet och innehar MÅNGA studentlägenheter, får väl jämföra det med Ryd i Linkan om jag ska likna det vid något. Dock fick dessa korridorer Ryd att framstå som Beverly Hills i jämförelse, men det har väl sin charm det med ;)
 
Senare checkade vi in på hotellet nere i stan, verkligen fint och centralt. Vi gick sedan ut på stan och åt middag, mycket gott och fräscht blev det, lyckades nog hamna på en hälsoinriktad restaurang :)
 
Idag har vi spenderat hela dagen på Nijmegens centrala gator med alla affärer och dylikt som finns där. Hoppet om att vi skulle mötas av våren när vi åkte ner till Holland mördades brutalt när vi konstant gick runt och frös som om det vore Nordpolen, så sjukt trött på det nu!!
 
Men men, hade en riktigt fin dag som avslutades på de Waagh, en mysig restaurang nere i centrum. Jag beställde in rött vin samt ribs med potatispuré. Alltså....SÅ GOTT!! <3 
Låter bilden säga sitt:
 
 
 
 
Imorgon ska vi ta bilen till Amsterdam!
Looking forward to it :D
Kram!
 
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer

  • Janniqe säger:

    Yes! Jag visste det. Jag bor i Beverly Hills. Fantastiskt

    2013-03-30 | 00:02:47
  • Mathias säger:

    Hahaha eller hur!
    Kul att jag kunde glädja någon :D

    2013-03-30 | 08:48:51

Kommentera inlägget här: