lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

the weekend.

Kategori: Helg.

 
nionde & tionde mars'13
 
Igår, lördag, vaknade jag (utan alarm) klockan 08 och var pigg! Sådan härlig känsla att vakna upp en lördagmorgon utan att vara bakis och mötas av att solen skiner in genom persiennerna :D
Jag käkade då en banan och drog i mig en kopp kaffe innan jag packade väskorna och gick mot Campushallen. Sprang cirkus 35 minuter på bandet innan jag körde ett 8 minuters intensivt magprogram med olika sorters sit-ups. 
 
 
När jag var klar tog jag bussen till Stina och väl där käkade vi brunch som bestod av bananpannkaka, hemgjorda bröd, knäckebröd och såklart kaffe. Riktigt gott med käk efter att ha tränat!
När vi ätit klart och snackat av oss lite tog vi tag i studerandet och plockade fram dator, anteckningar, föreläsningar och förberedda Google Translate för att jobba hårt. När kurslitteraturen om psykologi är på engelska är det en hel del ord och uttryck som är rätt svåra att förstå. Thank God for Google<3
 
Vid 15-tiden tog vi en paus i pluggandet och gick en promenad in till stan där vi besökte Hemmakväll och köpte MASSA godis inför kvällen, så värt!!
Vi gick även till Hemköp och köpte sallad och potatisgratäng. Till kvällen skulle det lagas lax med potatisgratäng och god sallad! Fint :)
 
Vi gick sedan hemåt igen med full godispåse och mat bärandes våra solglasögon samtidigt svärandes över hur förbannat kallt det var. Lite komiskt att alla svenskar tar på sig glajjorna så fort vårsolen visar sig för första gången även om det kan vara minusgrader. Men man är väl inte sämre själv!
 
Hemma hos Stina igen gick vi igenom ytterligare än föreläsning grundligt med tillhörande litteratur innan vi ställde oss vid spisen och gjorde mat (självklart snaskandes på godisbit efter godisbit).
 
middagen<3
 

Såhär såg middagen ut, riktigt fin med ett glas rött till :D
Efter middagen intog vi soffläge och laddade upp med mer vin, nu tillsammans med godis istället för mat. På agendan denna kväll stod det, som för säkert många andra, finalen i Melodifestivalen, direktsänd från Friends Arena (kan inte glömma hur mäktigt Swedish House Mafia var i höstas!!!)
 
Något nervösa under omröstningen var vi när det stod klart att Yohio eller vad han heter skulle få mest röster av folket. Både jag och Stina var helt överens om att ett sådant bidrag kan vi INTE skicka till Eurovision. Som tur var hade de internationella jurygrupperna gett Robin Stjernberg tillräckligt med poäng för att vinna även om han fick näst mest röster av folket, BRA! Tror absolut inte att vi vinner iår igen men Robin Stjernberg – You kommer säkert att få några poäng i alla fall, även om vi är direktkvalificerade till finalen den 18 maj. Tycker låten är bra!
 
 
 
När Melodifestivalen var slut började vi kolla på nån film och båda två somnade i soffan, vilka pensionärer vi är!! Så när vi vaknade upp igen orkade jag inte gå hem och gå ut i kylan så jag slaggade över. Så värt att slippa gå ut!
 
Imorse vaknade vi runt 10-tiden och gick då upp, käkade frukost och gick igenom ytterligare en föreläsning, nästan. Hann inte riktigt färdigt innan Stina var tvungen att gå och jobba på Friskis&Svettis. Så då traskade jag hem och läste ett kapitel inför morgondagens föreläsning om social påverkan, riktigt intressant kapitel faktiskt. De tog upp hur vi människor påverkas av våra sociala relationer och hur detta sedan speglar sig i förutfattande meningar och fördomar. De tog även upp att det i extremfall kan leda så långt som till hat och terrordåd. Sjukt men mycket intressant!
 
Nu sitter jag här vid matbordet igen, nyligen hemkommen från gymet efter ett pass med löpning och lite maskiner. Känns fint i kroppen och att nu bara njuta av söndagkvällen som är kvar känns förbannat bra. Laga lite god mat och bara sjunka ner framför en bra film. Riktigt nöjd med allt jag (och Stina) hunnit med i helgen. Mys-helg på hög nivå utan festande!
 
Glöm inte att leva dig själv, ingen annan.
Kram.
 
 
 
 
 
.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: