lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

LOVE LIFE.

Kategori: Allmänt

 
sjunde maj'13
 

Kan inte säga annat än vad titeln förmedlar!
Idag gick jag upp strax innan 07, tog en dusch, bryggde kaffe och tillredda en bananpannkaka till frukost. Avnjöt detta i lugn och ro framför Nyhetsmorgon innan jag gjorde mig färdig och gick mot uni vid 08-tiden. Gick då till A-huset, ett rätt fräscht inrett ställe på TekFak som ligger bara dryga 200 meter från mitt hus.
 
Satte mig där och skrev min del av grupparbetet som skall sättas ihop imorgon och bli en färdig presentation till det examinerade seminariet nu på måndag. Lade även upp bilder från fredagens Toga-sittning som Josefin Meihua Lindberg har tagit, riktigt fina bilder måste jag säga. Här får ni lite sneakpeaks!
 
 
 
Foto: Josefin Meihua Lindberg
 
När klockan började närma sig lunch packade jag ihop mina grejor och gick ut och satte mig i solen. Där träffade jag med glädje på några i SM (Saksmästeriet - Festeriet för systemvetenskap) och satt och snackade och hängde med de lite. Passade även på att läsa en artikel som vi har som kurslitteratur inför tenta. Det fylldes på med folk och plötsligt var vi flera stycken, både från PiLS och resten av klassen som satt och åt lunch och solade lite.
 
När klockan slog 13 beslutade jag mig för att rulla hem igen, lämna av datorn och sedan dra fram handduken för att gå ner och lägga mig och sola lite på gräset utanför huset. Läste även klart artikeln och kände mig rätt nöjd med livet. Låg och stekte på lite enda fram till strax innan tre då jag var tvungen att dra på mig kläderna igen och trampa upp för ett möte med Tryck/PR-gruppen för On The Rocks. Idag sattes helt hur vi tänkt med temat och hur detta kommer visas på affischer, flyers, biljetter, lakan och märke inför kravallen som kommer gå av stapeln i september! Riktigt kul att sätta igång ordentligt :D
 
När mötet var klart mötte jag upp Frida, Niklas och Stina på Blå Havet och hängde där och bara njöt av solen ännu mer. Så SJUKT skönt att få lite sol på huden och känna att man kan vara ute i bara shorts och t-shirt och njuta utan att frysa. Älskar det <3
 
När klockan var mellan 17 och 18 någon gång satte vi (läs: jag och Stina) på cyklarna och cyklade till Ryd för att handla. Här skulle det grillas på balkongen! Med på kalaset fick vi även Ellen som gjorde en riktigt god potatissallad som hon sedan mötte upp oss med hemma hos mig. Vi grillade "Mini-Flinta", gjorde sallad och njöt sedan bara av den sista kvällssolen innan den gick ner bakom tallarna. Så oerhört underbar första sommarkväll på året! Kommer sent glömma den 7 maj kan jag säga :D Hela dagen har varit en enda lång solfylld njutning ;) haha
 
middagen.
 

Imorgon säger vädret att det ska regna.....får väl ta tag i plugget mer då! Men så SJUKT nöjd med att jag tog det lugnt på den fronten idag och verkligen sög in värmen och njöt av solen :D
God natt <3
Kram.
 
 
 
 
 
 
 
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: