lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

home sweet home.

Kategori: Allmänt

 
fjärde november'13
 
 
 
I torsdags var det ju som tidigare nämnt tenta i arbetsrätten, tror faktiskt den gick vägen, även om jag kände mig helt bortkopplad från verkligheten när jag steg in i tentasalen och satte mig ner. Efter 4,5 timme skrivande lämnade jag in allt och gick ut med en oerhört skön känsla att det låg en helg HELT UTAN plugg framför mig. Jag, Ellen, Stina och Fanny åkte efter tentan hem till Ellen och käkade bakelse, biskvi och drack kaffe innan våra vägar skiljdes åt för helgen.
 
Jag gick då och köpte med lite sallad innan jag klev på tåget till Katrineholm. Väl där fick jag vänta i drygt 1,5 timme på det sena tåget från Stockholm som jag skulle möta upp mamma på. När tåget väl kom hade jag och mamma en jättetrevlig resa med vin, prat om livet och choklad innan vi rullade in i Göteborg vid 21:15-tiden. På centralen mötte Hampus upp med bilen och vi åkte hem till Lerum.
 
I fredags hade jag en dag hemma med brorsan och mamma innan jag åkte in till stan och mötte upp Niklas. Vi gick runt och kollade lite i affärer och fixade grejor inför lördagens utgång på Chalmers Halloweenfest. Vid 17:45 tog vi båda tåget till Lerum för en middag med familjen. Hade en riktigt trevlig kväll med oerhört god mat, mycket rödvin och från och till vilda diskussioner :) Mysigt att ha Niklas hemma med familjen <3
 
I lördags käkade vi helgfrukost tillsammans innan jag och Niklas packade grejorna och åkte in till stan för att möta upp Niklas kompisar PG och Max. Mycket trevligt :) 
Framåt eftermiddagen var det hög tid att dra hem till Niklas för att börja fixa oss för kvällen :D
 
 
 
Vid 18-tiden drog vi oss mot spårvagnen för att åka in till stan igen och förfesta hos Linda tillsammans med Linnéa, Lovisa, Emelie, Albin, Viktor och Erik :D Vi drog väl mot Chalmers någon gång runt 23-tiden och var där fram till 02:40-nånting! Kul kväll :D
 
Igår var det en bakis-dag med allt vad det innebär: sovmorgon, scones, bakishäng på Max (med Linda och Linnéa) och skräckfilm :) hur mysigt som helst!
 
Idag ställdes klockan dock på 06:00...men var väl inte helt uppe ur sängen förrän 06:55 nånting. Mitt tåg mot Katrineholm (vidare till Linköping) skulle avgå 07:40 så 07:20 skjutsade Niklas in mig och lämnade av mig på Centralen innan våra vägar skiljdes åt :( 
 
 
<3.
 
Nu är det snart dags för ekonomikursen att börja...hmm.
 
Tack alla inblandade för en förbannat fin helg hemma i Göteborg <3
Kram!
 
 
 
 
 
 
.
 
 

Kommentarer

  • Ann-Che säger:

    Vilka minnen du väcker!...fest på Chalmers, minns inte hur många jag varit på, även på sittningar när jag varit ihop med ngn Chalmerist :) Kram o festa på mellan varven!

    2013-11-04 | 14:47:35

Kommentera inlägget här: