lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

det snurrar i min skalle.

Kategori: Allmänt

 
sjuttonde september'13
 
 
Tjena!
 
Igår kväll pratade jag med mamma och pappa, verkligen mysigt, var allt för längesedan. Efter det övergick kvällen till en sån där jobbig kväll när man fastnar i tankar som bara snurrar och snurrar. Det var allt från utbildning, killar och träning till livet i sig. Förstår inte varför men har verkligen en tendens att fastna i ångestliknande tankar om vart jag kommer hamna, vart allting jag håller på med kommer sluta. Trivs jag verkligen med utbildningen? Ser jag en framtid inom HR? Kommer jag få ett bra jobb? Kommer jag någon gång få en familj och barn? Kommer jag.......och så vidare. Har tidigare fastnat i tankar som dessa men då lät jag, omedvetet, allt gå alldeles för långt. Det ska inte hända nu, det orkar jag verkligen inte! 
 
Tillslut somnade jag dock och sov sedan 12 timmar(!!!) Kändes skönt samtidigt som jag blev stressad när jag vaknade att jag inte ställt klockan för att gå upp och läsa. Strax efter 11 begav jag mig dock till skolan och har nu läst 1 av 3 kapitel jag tänkt läsa idag. Senare ska nog Stina komma hit så att vi kan gå igenom lite övningsuppgifter, behöver lite omväxling i studierna, kan inte bara sitta och läsa en hel dag.
 
Men nu ska jag ta mig an nästa kapitel, ha det fint och hoppas allt är bra med er! :)
Puss
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer

  • Ann-Che säger:

    Tänk inte för mycket! Livet kommer att ordna sig - bara att ha en utbildning är bra, sen är det inte säkert att du kommer att jobba inom HR för det... finns många områden som ni läser inom. Kolla din mammas utbildning och vad jobbar hon med!? Likadant med Sanna som har fil kand i Mandarin och en annan i ekonomi... hon jobbar med olika typer av datasystem... inte en "enda siffra rätt" för någon av dem. Lev efter tesen Carpe Diem och när du tänker för mycket sluta alltid tankarna med "I morgon blir det bättre" Kram och tankar till dig

    2013-09-17 | 13:16:01

Kommentera inlägget här: