lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

finns inga ord.

Kategori: Allmänt

 
tjugotredje september'13
 

Torsdagen den 19 september 2013 blev inte som alla andra torsdagar. Efter att Stina och jag ätit frukost hos mig cyklade vi mot universitetet för att ha föreläsning mellan 10:15-12:00. När vi har gått in i föreläsningssalen och satt oss ringer min telefon, ser att det är ett nummer jag inte känner igen men tycker att det ser ut som mammas jobbnummer. Eftersom föreläsningen precis börjat så svarar jag inte. Istället får jag ett sms från mamma där det står "RING!!!!". Redan då börjar hjärtat bulta och jag förstår att någonting är inte som det ska. Jag ställer mig upp, går ut från salen och ringer upp....på andra ändan svarar mamma som ger beskedet att min mormor avlidit.
 
Utan att tänka går jag tillbaka in, hämtar grejorna, och går snabbt ut från föreläsningssalen igen. Ylva följer med hem till mig där jag försöker arrangera ihop något som heter packning innan jag ser till att jag kan hyra en bil och köra hem. Ville bara hem så fort som möjligt.
 
Efter bara en timme sitter jag i en bil, bakom ratten, påväg mot Göteborg. Kunde inte riktigt ta in vad som hänt medan jag körde de dryga 26 milen det är hem och bra var väl det. Så fort jag kommit till Göteborg och lämnat in bilen möter jag upp familjen. Först då brister det för första gången.
 
Resten av helgen spenderades tillsammans med min underbara familj samt mina kusiner och deras familj. Var skönt att vara hela släkten (på mammas sida) hemma så vi kunde stötta och ta hand om varandra <3
 
Mormor, min älskade mormor. Du är redan oerhört saknad och jag kommer alltid bevara alla fina minnen jag fått dela tillsammans med dig. Du har fått mig att skratta och du har tröstat mig när jag varit ledsen. Saknaden är redan obekrivligt stor. Det finns så mycket kvar av livet som jag vet att du skulle velat dela med mig och resten av familjen. Hoppas du har det fint där du är nu, du är värd all frid man kan få <3
 
Kerstin Kristensen - min underbara mormor.
1926 - 2013
Vila i frid.
 
 
 
gråtande Göteborg.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: