lev dig själv.

livet. pojkvän. göteborg.

sista september.

Kategori: Allmänt

trettionde september'13
 
arbetsrätt.
 

Tjena!
Idag är det måndag igen, är det inte underbart(?)
Skämt och sido. Helgen som varit kan sammanfattas med gyckel, fest, total magtömning och slapphet. Vaknade natten mellan lördag och söndag och hade extremt ont i magen, måste ha ätit något dåligt för kroppen, bokstavligt talat, tömde ut allt den hade inom sig....hemskt. Igår låg man i sängen hela dagen utan att göra någonting...riktigt slappt.
 
När jag vaknade idag kändes det bättre men känner fortfarande att allt inte har återhämtat sig så tänker att jag ska köra en lugn pluggdag hemma. Stina kom över på frukost förut och nu när hon ska iväg och grupparbeta lite tänkte jag att jag svider om till mjukiskläder och kör en myspluggdag här hemma. Känns faktiskt rätt skönt :) Nu har vi hållt på med arbetsrätten drygt en månad och jag börjar väl känna att det sakta med säkert sjunker in mer och mer. När man läser kurslitteraturen och lagarna känns det ändå som man har någorlunda koll men så fort man ska lösa en uppgift så kraschar det, i svaren blandas det in så mycket som man verkligen inte tänker på när man läser uppgiften. Känns sådär lagom kul.... men men, då får man försöka tänka att det är en månad kvar till tentan. Sista september idag och tentan är sista oktober, så försöka behålla lugnet och strukturen i studerandet.
 
Ikväll vid 17-tiden är det gyckelträning hemma hos Eva, känner mig faktiskt lagom taggad eftersom magen känns något ostabil fortfarande, men får se hur det känns senare. Nu tillbaka till arbetsrätten och lagen om anställningsskydd...yippie!! -.-
 
 
 
Kram på er!
 
 
 
 
 
.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: